donderdag, december 06, 2007

De laatste show

Gisterenavond nog even naar "De Laatste Show" gekeken en vastgesteld dat Jeroen Meus op woensdag terug van de partij is met all things culinary. Jeroen Meus, voor degenen die hem niet zouden kennen, wordt in België wel eens omschreven als de Vlaamse Jamie Oliver. Zelf vindt Meus dat hij niet zomaar een kopie is, meer in zijn mars heeft en die vergelijking alleen maar gemaakt wordt omdat zowel Meus als Oliver kok zijn, op den televies komen, piekhaar hebben en het goed kunnen uitleggen.

Na een stukje over mergpijpen, een woord waar de Turnhouts-Kazachse comédienne Gorcha Davidova hartelijk om moest lachen, volgde een item over paddestoelen. Meus dus op pad met een kenner doorheen donkere bossen op zoek naar lekkere paddestoelen en wat blijkt... er staan er zo nogal wat. Ondertussen was ik thuis al druk aan het uitleggen (je kunt er je allicht iets bij voorstellen) dat je in je tuin op een vochtige, schaduwrijke plaats een stuk boomstronk moet plaatsen waarop/in sporen van paddenstoelen zijn aangebracht. Zo krijg je je eigen paddenstoelenkweekplaats. Mijn woorden waren nog niet koud, komt die Meus aanzetten met zo'n stukje stam. Dan vraag ik mij toch af of dit toeval is of dat hij ook het recentste boek van Jamie Oliver heeft gelezen.

Rest me enkel nog te zeggen dat het laatste kookboek van Jeroen Meus wel degelijk de moeite is en dat van Jamie Oliver wat mij betreft wat tegenvalt.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...