woensdag, mei 30, 2007

Wentelteefjes

Als je wat oud brood over hebt en er zijn niet direct eendjes of geitjes in de buurt (stadspark) dan is het moment aangebroken om wentelteefjes te maken.

Ingrediënten:

2 eieren
2,5 dl melk
25 gr suiker
1 tl kaneel
oud brood

Werkwijze:

De eieren loskloppen in de kom, melk, suiker en kaneel toevoegen en goed mengen. Laat de sneetjes brood in het mengsel weken en bak ze daarna in een pan tot ze aan beide kanten lichtbruin zien. Warm serveren! Volgens de druivelaar is de combinatie met basterdsuiker en verse aarbeien trouwens heerlijk!

Morgen: de winnaar van de wedstrijd!
Weekend: receptje van de Fixkes!

4 opmerkingen:

Kaatje zei

Wij smijten ons oud brood buiten voor de duiven. :-)

Sarah zei

Duiven, dat zijn vliegende ratten!

Wentelteefjes, is dat nu verloren of gewonnen brood?!?

En! waarom! zet! jij! achter! alles! een! ! sid! ?!?!

Sid Frisjes zei

Dat van die ratten wou ik ook zeggen.

Dat van die uitroeptekens valt heel goed te verklaren:

Warm serveren = bevel
Heerlijk = overgetypt van kalenderblaadje
Over de westrijd en het recept van de Fixkes was ik gewoon dolenthousiast.

Meestal storen mijn ... mij vooral maar soit. Zowel die puntjes als de uitroeptekens zijn een deel van mijn "beroepsautisme". Verstaan?

Ann zei

Ons duiven zijn geen vliegende ratten!!! Maar wel een echt select groepje. Hillary Duff, Duff Hillary, Hawkeye, Blacky, Sandwich Sally, Ringeling. Our darlings. :op

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...