woensdag, februari 14, 2007

Mai Tai


Na al de verschillende soorten water van vorige les werd het tijd om eens wat te shaken maar eerst waren echter enkele limonades en dergelijke aan de beurt. Vraag me niet hoe, maar ik kan me een ver verleden herinneren waar Bacardi Breezer er in het weekend vlotjes in ging. Gisteren volgde de confrontatie met het ganse gamma Breezer en Eristoff en hoe ik dat ooit heb kunnen drinken blijft me toch een raadsel hoor.

Al snel blijkt dat je toch een flinke voorraad drank in huis moet hebben wil je een beetje barman spelen. Wodka, Amaretto, Grand Marnier, Gin, Fraise de Bois, Pisang, witte rum, bruine rum, Cointreau, Angostura, Triple Sec, ananassap, fruitsap, vruchtensiroop, citroensap, limoensap en grenadine waren de hoogstnoodzakelijke ingrediënten voor de cocktails die wij uitgeprobeerd hebben en dat waren dan weer de volgende:

“Harvey Wallbanger”, “Mai Tai”, “Rob’s Special”, “Why Not”, “Jungle Juice” en “Boo Boo’s Special”.

Hierbij nog snel het receptje van een klassieker, de Mai Tai!

Ingrediënten:

2cl witte rum
2cl bruine rum
1cl triple sec
1cl amaretto
2 à 3 druppels angostura
1cl ananassap
1cl limoensap
1cl sinaasappelsap
1cl citroensap
2cl grenadine

Alles in je shaker doen samen met wat ijs, shaken en serveren!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...