vrijdag, november 03, 2006

Pompoenfrietjes

Vandaag op de achterkant van het kalenderblaadje gelezen: pompoenfrietjes

Gezien Halloween ondertussen gepasseerd is en we nog steeds midden in het pompoenseizoen zitten moeten we toch iets doen om van die oranje rakkers af te raken dus waarom de pompoenfrietjes niet even proberen.

Ingrediënten:

1 kg pompoenvlees
selderijzout

Bereiding:

Snijd frietjes van de pompoen en laat die 3 minuten voorbakken in frituurvet van 180° C. Bak ze daarna nog eens 2 minuten op 220° C, bestrooi met het selderijzout en dien op. Lekker met kip of wild.

Simpel, niet?

© De Druivelaar

5 opmerkingen:

Sarah zei

hey ik heb die kalender ook!

't is precies niet druk bij u op 't werk? ;)

natsalie zei

hey, en ik heb dat vanmorgen op de radio gehoord bij 'velleken trek'

Sid Frisjes zei

Dat kan allemaal wel zijn, maar op het net lees je het toch maar mooi eerst op coolinary :-)

Anoniem zei

En hoe smaakten ze?

Sid Frisjes zei

Met scha en schanden bekennen dat ik ze nog niet gemaakt heb. Receptje dan ook pas 's ochtends op de kalender gezien... Als ik bij schoonmama nu een pompoen los krijg dan kan ik eraan beginnen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...