vrijdag, augustus 26, 2016

Terrazza Martini, Luik

Op vrijdag 26 en zaterdag 27 augustus strijkt Terrazza Martini ter ere van de GP van België neer aan het station van Luik Guillemins. Met een oppervlakte van maar liefst 800 m³ is de Terrazza met voorsprong het grootste terras van België, en huisvest het niet 1, maar drie Martini bars.
 
 
Zo is er de Martini Racing Bar die vanop een luxueus terras zicht biedt op een indrukwekkende bolide van Team Williams Martini. Hier nipt u in stijl van een verfrissende Martini e Tonic.
 
Liefhebbers van vermout kunnen in Luik – naar voorbeeld van het eerdere Gentse Caffè Torino – terecht in de Luikse variant van deze vermuteria. Hier staan cocktails op basis van de fijne Martini Reserva Speciale centraal, geserveerd met overheerlijke antipasti.
 
Verder mag ook een Bottle Bar niet ontbreken op de Terrazza Martini. Formule 1 is nu eenmaal een million dollar business en niets maakt meer indruk op wannabe pitspoezen dan een vers gekoelde fles Martini Brut of Rosé. Toch?
 
 
Wie van zichzelf vindt een meer dan behoorlijke chauffeur te zijn, die kan misschien de daad bij het woord voeren. Op de aanwezige Formule 1 simulator kun je de racepiloot in jezelf naar boven halen en een denkbeeldig toertje doen op het circuit van Francorchamps. Wie weet zet jij wel een betere tijd neer dan Felipe Massa.
 
  
Of ik zelf iets heb met Formule 1 hoor ik u denken? Neen, niet direct. Toegegeven, ik had er dit weekend tijdens de GP van België op Francorchamps graag een keertje bijgeweest - een uitnodiging met toeters en bellen doet veel - maar mijn agenda besliste er anders over. Volgend jaar misschien.
 
Mijn herinnering aan Formule 1 zijn niet echt mooi. Vijftien jaar was ik, toen ik uit verveling had post gevat voor de televisie tijdens de kwalificaties van de GP van San Marino. Het was tijdens die kwalificaties dat de Oostenrijkse piloot Ratzenberger voor mijn ogen crashte, zijn bolide het scherm binnengleed en die helm die vervaarlijk levensloos aan het lichaam bungelde. En dan die reanimatie. Tevergeefs!
 
De race een dag later ging gewoon door, want Formule 1, daar draait het om miljoenen. En toen stierf Ayrton Senna! Als het even mag ga ik mezelf nu een glas vermouth inschenken. Daar word ik terug gelukkig van.
 
Terrazza Martini
Gare de Liège – Guillemins
Place des Guillemins 2
4000 Luik

1 opmerking:

Thomas zei

Zalige bar aan het spectaculaire station van Luik Guillemins!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...