dinsdag, september 08, 2015

Frank & Brut - Frank's Deli - Antwerpen

Hotdog restaurant Frank & Brut opent vandaag met enige vertraging eindelijk zijn deuren. Initieel zou de zaak van Kiarash Nabavieh – u kent hem ongetwijfeld van het licht fantastische Burgers & BoozeWürst van Jeroen Meus in snelheid de loef afsteken, een kink in de kabel zorde ervoor dat we pas vandaag kunnen genieten van top hotdogs en een glaasje champagne. Geen probleem echter, hotdogs zijn nog steeds hip & happening!
 
 
Hotdogs en champagne, het blijft op het eerste zicht een bizarre combinatie. In Londen, bij mijn weten nog steeds een trapje of drie hipper dan de koekenstad, maakt Bubbledogs al enige tijd grote sier met hetzelfde concept. Geen enkele reden waarom dit in Antwerpen dus niet zou werken.
 
Vinden we terug op de menukaart, 7 'sinner dogs' en één vegetarische hotdog, sidedishes zoals daar zijn 'mac&cheese' of 'tator tots' en 'lamskofte' of 'varkensribbetjes' in de vorm van porties om te delen.
 
Al dat lekkers spoel je bij voorkeur door met een glaasje bubbels. Wij tellen 4 champagnes welke per glas te verkrijgen zijn (8,50 € tot 11 €) en maar liefst 45 verschillende flessen waarvan de huischampagne Frank & Brut je 49 € lichter maakt en de Jéroboam Veuve Clicquot zo'n 349 €. Kleine 'heads up', enige waakzaamheid is op zijn plaats als je mij vraagt of ik iets wil drinken.
 
Voor de liefhebbers, zowel cocktails, gin tonic, wijn, bier, fris, warme dranken en spirits behoren tevens tot de mogelijkheden. Niemand die zegt dat je volledig in de hype dient mee te gaan.
 
 
 
Een aardigheidje is dat achter de gevel van Frank & Brut niet één maar twee zaken schuil gaan. Overdag huist op dezelfde locatie Frank's Deli, een lunchspot waar je terecht kunt voor een 'all day brunch' met eggs benedict, omeletjes, smoothies, broodjes en dergelijke. Een mimosa kan uiteraard niet ontbreken.
 
 
Verantwoordelijk voor de uitwerking van het interieurconcept en de huisstijl met de zeven hoofdzonden als rode draad is de internationaal gerenommeerde designstudio Pinkeye. Louter op basis van de foto's zijn wij al onder de indruk. Check die grave engeltjes gewoon.
 
 
Kijk ik op de menukaart van Frank & Brut, dan vraag ik me af of het wel mogelijk is zo pakweg een bordje 'Luxuria' te delen, gevolgd door een 'Sorrow Dog', 'Mac and Cheese' en een 'Deadly Sin' als dessert toe. Klinkt alvast als een uitdaging, al durf ik te gokken dat ik me hier meer dan eens van een plaatsje dien te verzekeren om me een weg door het volledige gamma te banen. Er zijn ergere dingen denk ik dan!



Openingsuren Frank's Deli:   Dinsdag - zondag 10u - 16u

Openingsuren Frank & Brut:
Dinsdag - donderdag 17u - 22u
Vrijdag - zaterdag 17u - 23u
Zondag 17u - 21u

Frank & Brut - Frank's Deli
Ernest Van Dijckkaai 19-20
2000 Antwerpen

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...