dinsdag, oktober 08, 2013

Ellis Gourmet Burger - Keyserlei

 Afgelopen zaterdag had ik een half uurtje te spenderen alvorens af te zakken naar Caffénation voor een geplande 'meeting'. Het was zo rond het middaguur, een hapje eten is dan zelden een slecht idee. De ideale gelegenheid om die nieuwe Ellis Gourmet Burger op de Keyserlei eens uit te proberen. Of liever, om eindelijk eens bij Ellis Gourmet Burger te gaan eten, iets wat er tot op heden om geheel onbegrijpelijke redenen nog niet van gekomen was.

Heel even heb ik getwijfeld de nu immens populaire  Red Star burger te bestellen maar daar komen nog gelegenheden voor. Binnen een week ofzo, wanneer lokale held Wouter Keersmaekers van De Schone van Boskoop de bokshandschoen opneemt en Frederik Boussy van Cuines 33 partij geeft in een rondje hamburgers bakken. In ieder geval, veel lekkers alvast op de kaart om mij voor deze lunch door te laten te verleiden!

Ellis Gourmet Burger - Keyserlei

Nippend van een Bolleke - hey, ik zat in Antwerpen - koos ik voor een 'Guaco-Waco Lamsburger', terwijl ik rustig even de geschiedenis van de hamburger doornam in de speelse 'Ellis krant'. Soms heb je zo het gevoel dat alles klopt, het interieur, de kaart, de bedrijfsfilosofie... een gevoel dat ik zaterdagmiddag absoluut had. Twee slokken De Koninck ver, op de sfeer na nog niets geproefd en al ongelofelijke fan van Ellis.

Ellis Gourmet Burger -

Geen extra's genomen omdat ik toch min of meer op een strak schema zat en daar had ik natuurlijk direct spijt van. De 'french fries' zagen er zalig uit en ook de coleslaw moet niet te versmaden zijn. Direct ook één van de sterke punten van Ellis Gourmet Burger. Langs de ene kant nodigt het interieur uit om hier gezellig op een gezapig tempo van allerlei lekkers te genieten, langs de andere kant kun je er evenzeer genieten van een 'snelle hap'. En kijk, daar heb je mijn lamsburger al!
 
Een heerlijk krokant broodje, een flinke, sappige lamsburger, rode ui met een beet aan en als overige smaakmakers een licht kruidige guacamole, verse koriander en zoete chilisaus. Als ik niet om tijd verlegen zat, ik zou onmiddellijk een tweede burger besteld hebben.
 
Ellis Gourmet Burger - Guaco-Waco Lamsburger

Geen idee waar de mensen achter Ellis de mosterd gehaald hebben, gelijkenissen met het Amsterdamse Burgermeester zijn er alvast wel. Diezelfde Burgermeester is sinds jaren een Coolinary referentiepunt voor degelijke hamburgers geweest, iets wat deed vergeten dat ik het ondertussen gerust een pak dichter bij huis mag zoeken! Zover zijn we nu eindelijk wel! Verkoopt volgens mij trouwens ook als zoete broodjes, die bruine Ellis shirts die wel heel mooi vormgegeven zijn. 't Is maar een idee!

Goed nieuws ook voor diegenen die niet direct in de buurt van Antwerpen, Brussel of Knokke Heist,  de plaatsen waar een Ellis te vinden is, wonen. In november is de opening van een filiaal in Maasmechelen Village gepland, in maart 2014 volgen Gent en Brugge. En dan is er nog die retecoole foodtruck waar ik zo immer jaloers op ben!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...