maandag, maart 25, 2013

Tao Inner Strength, het zit hem in de basis!

2013, het lijkt het jaar van de goede voornemens wel. 'Bewust omgaan met voeding', dat deden we hier al, wat ons niet mocht weerhouden om deel te nemen aan Dagen zonder Vlees. En dan was er nog die mail van Oona of niet wou deelnemen aan een programma onder de noemer Tao Inner Strength. Iets met een gamma drankjes van het genoemde merk, gezonde voeding, bewegen, Elodie Ouedraogo... Waarom ook niet!

Tao dus, een op en top Belgisch drankje dat met veel plezier zijn kleurige zelf weet te handhaven naast tal van giganten in het rek van de supermarkt. Voor ieder wat wils ook!

* 'Tao Drinks': Vier bruisende frisdranken zonder artificiële kleurstoffen of bewaarmiddelen...
* 'Tao Pure Infusions': Puur thee plezier, het beste van de de natuur en arm aan calorieën...
* 'Tao Fruity Natural Energizer': Een natuurlijke bron van energie en antioxidanten...

Een selectie van deze drankjes heeft twee maanden mogen kamperen in mijn ijskast en eigenlijk wisten die op één thee na - de combinatie rooibos / pruimen / rozenbottel - gretig aftrek te vinden. De drankjes met prik waren voor 's avonds op de sofa, de theetjes kwamen van pas tijdens het sporten en de energydrank was voor erna. Zeggen dat die laatste zijn doel niet miste is zelfs een understatement, al drink ik normaal gezien geen energydrankjes.

Tao - het uitgebreide gamma

Meer info over 'Tao Inner Strength', het trainings- en voedingsprogramma dat - wat had je gedacht - zich focust op gezondheid van binnenuit, kregen we tijdens een eerste infosessie in januari. En ook al mag de naam van het programma zweverige toestanden doen vermoeden, niets bleek minder waar. Met behulp van een intensief sportprogramma en de bezoekjes van een personal trainer werd er aardig de pees opgelegd.

Het doel? De nadruk leggen op je 'Core Stability', iets wat je bereikt door de versteviging van de dieper liggende spieren van de romp, buik, rug en bekken. Maarten Thysen, kinesist van tal van topsporters zorgde voor een uitgekiend programma terwijl personal trainer Wout Verhoeven er zich bij iedereen thuis van zou komen vergewissen dat dit programma ook opgevolgd werd. Nee, tijdens het eten van dat slaatje met scampi's die donderdagavond in januari had ik nog geen flauw vermoeden dat ik luttele tijd later spiergroepen zou aanspreken waarvan ik het bestaan niet eens wist.

Tao Foodpairing

Als er één ding duidelijk was na het eerste huisbezoekje van de personal trainer, dan wel dat ik het aspect 'bewegen' in dit programma schromelijk onderschat had. Armen, schouders, buikspieren, benen... het moest er allemaal aan geloven met de nodige stijfheid als resultaat. Dagelijks het programma volgen - eentje dat trouwens na verloop van tijd verzwaard werd -  dat bleek lang niet zo evident als een tijdje geen vlees eten.

Hiermee zijn we naadloos aanbeland bij het tweede luik van het programma, de gezonde voeding. Het mag niet verbazen dat het vooral dit aspect van het programma was - al mogen we de ravissante Elodie natuurlijk ook niet uit het oog verliezen - dat mij deed overstag gaan. De link naar lekker en gezonde voeding indachtig was het maar wat logisch dat niemand minder dan Frank Fol ofwe de Groentenkok dit deel voor zijn rekening zou nemen.
 
Gezond koken met Frank Fol

Licht, gezond en lekker eten... met de nodige receptenfiches mag dat voor foodies geen probleem zijn, zelfs als blijkt dat er bij het gezelschap mensen zaten die van hun leven nog geen ui gesnipperd hadden. Vereende krachten en dan is dan loopt dat allemaal op rolletjes! 

Passeerden de revue met de klok mee: 'Slaatje van kool, citroengras, gember, gedroogde papaya, cashewnoten, tijgergarnaal, limoen, légumaise Thai en Ghoa Cress', 'Slaatje van veldsla en selderij, zure sjalot, sinaasappel, gelakt kafsvlees met oranjebloesemvinaigrette', 'Drinkgazpacho van kerstomaat, rozenbottelthee, citroensap, mosseltjes met selder en gedroogde pruim' en 'Salade van wortel, citroengras, sesamzaadjes, gember, linzen, granaatappelpitten, verse munt en vinaigrette van passievruchtsap'. Niet op deze foto maar daarom niet minder gesmaakt, een dessert met 'Roze pompelmoes, komkommerslierten, gedroogde aardbei, bosbessensaus en vanille-ijs met poederkoffie'. Nice!

Resultaat van een kooksessie met de Groentenkok Frank Fol

En dan is het tijd voor het eindoordeel! Heb ik spijt dat ik enkele vrije avonden heb opgeofferd om hieraan deel te nemen? Ondanks ik niet alle sessies heb kunnen meedoen denk ik niet dat ik mijn keuze betreur en wel om volgende redenen.

- Sporten, als ik daaraan begin dat is dat als een 'madman'. Te veel en te snel met blessures als gevolg waarna er van sporten niets meer in huis komt. Eerst aan de Inner Strength werken dus en geleidelijk aan opbouwen.

- Ik zou nooit een energydrankje kopen in de winkel. Niet alleen omdat ik daar niet in 'geloof', maar ook omdat ik dingen genre Red Bull en Monster redelijk niet te drinken vind. In dat opzicht was die Tao Fruity Natural Energizer een meevaller. Twee (en meer) kort na elkaar bleek dan weer geen al te best idee. Getuige daarvan mijn slapeloze nacht. Maar het werkt dus wel en die overige drankjes voldeden ook als dorstlessers.

- Een beetje aanmodderen in de keuken onder het goedkeurend oog van Frank Fol, daar kan een innerlijke mens alleen maar beter van worden en ik niet alleen. De receptjes heb ik netjes in mijn inbox zitten en deze worden ten gepaste tijden met veel plezier gedeeld op Coolinary. Iedereen gezond, daar gaan we voor.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...