woensdag, juni 20, 2012

Die dag in de kookwinkel

Tijdens mijn vakantie kreeg ik via Facebook een berichtje van de lokale kookwinkel met de melding dat mijn hamburgerpers was toegekomen. De middenstand, volledig mee hoor. Mailtjes of - god beware - een telefoontje, dat is zo 2002. Gisteren uiteindelijk toch maar even op de fiets gesprongen en mijn hamburgerpers gaan halen. Dat, en nog vanalles!

Kooktijd, de vangst

Stel, je gaat zelf hamburgers maken en het zijn er nogal wat, dan kun je wel wat hulp gebruiken dacht ik zo. In dat opzicht zijn twee persen natuurlijk veel makkelijker. Gewoon iemand mee aan het werk zetten en je gaat dat nogal vooruit zien gaan. Om maar te zeggen dat ik één hamburgerpers nodig had (echt?) en er met twee naar buiten ben gekomen. Ze zien mij daar graag komen denk ik!

Hamburgerpers

Het gevoel is trouwens wederzijds want in mijn lokale kookwinkel, daar kom ik ook graag. Niet alleen omdat het daar één grote foodie speeltuin is, - lees potentieel gevaar voor de bankrekening van een impulsieve koper - ook omdat uitbaatster Caroline perfect mee is met nieuwe spulletjes en... die soms ook eens uitgetest mogen worden.

Koken op hout, het principe is mij als barbecuefanaat natuurlijk niet geheel onbekend. Een mooi stuk zalm op een cederhouten plankje op de grill, er zijn weinig dingen lekkerder dan dat. Dat je nu ook herbruikbare cederhouten planken hebt voor in de oven, dat wist ik dan weer niet. Een uurtje weken in water, de oven in en na bereiding kan je smullen van een lekker gerecht met een heerlijke rooksmaak. Uitpakken bij de vrienden, neem dat maar van mij aan!

Cedar plank

Geen idee of ik bekend sta als tettenzot maar om één of andere reden kreeg ik ook een pakketje "Small Boobies" onder de arm gestopt. Deze chocolaatjes, gevuld met marshmallows zijn het resultaat van een samenwerking tussen de Turnhoutse chocolatier Verleye en topchef Bart Desmidt van restaurant Bartholomeus. Bezoek zeker eens hun website, of liever nog hun winkel in Brugge. Hmmm boobies, love 'em!

Verleye boobies!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...