dinsdag, november 15, 2011

Norsk Ol

In 1988 was ik net een tikkeltje te oud om de avonturen van David de Kabouter te volgen. Als ik me niet vergis had ik zelfs een gloeiende rothekel aan die doorgoeie puntmuts. Gezien mijn geheugen me al meer dan eens in de steek heeft gelaten ga ik me er niet verder over uitspreken.

David de Kabouter dus! Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik als bij toeval terecht kwam bij een van de werkjes van grafisch designer Ryanna Christianson. Hoe cool, en ik herhaal, hoe cool zijn haar ‘Nors Ol’ bierflesjes wel niet?


Ryanna Christianson werd geïnspireerd door de Noorse mythologie, meerbepaald door de lokale ‘Nisse’, kleine wezentjes die zogezegd geluk brengen. Eigenlijk gewoon de Noorse variant van onze kabouters. Feit dat deze ‘Nisse’ graag zouden rondhangen in schuren en boerderijen was voldoende voor de Amerikaanse om de sixpack nog van een leuke doos te voorzien. Het zou me niet verbazen mocht uiteindelijk blijken dat ze gewoon te lang naar David De Kabouter heeft gekeken.


In ieder geval, ik zou zelfs mijn pas bekomen sixpack Westvleteren veil hebben voor een doosje van deze dreumesen. Zo cool!

1 opmerking:

Sarah zei

'een tikkeltje'?? :-)
en echt wel té cool jong, die fleskes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...