maandag, augustus 22, 2011

Mosselen en bier - een gouden combinatie

Nee, het weer tijdens deze 'grote vakantie' was niet direct om over naar huis te schrijven. Nog een weekje en de schoolgaande jeugd en hun leerkrachten mogen zich terug richting schoolpoort begeven. Hoezeer ik het ook wil geloven, met zo'n 34 jaren op de teller mag ik me niet direct meer tot de jeugd rekenen. En toch schuif ik het volgende semester elke woensdagavond mijn benen onder de schoolbank. Op het menu staat de module 'Bierdegustatie' gevolgd door 'Bier en Gastronomie'. Vorige module heb ik ook niet stilgezeten. Zo'n 140 verschillende Belgische bieren werden er geproefd, ongeveer 10 per les.

Onder een schitterende avondzon zochten we afgelopen vrijdag wat afleiding van de - ik wik en weeg mijn woorden - traumatische gebeurtenissen van de dag voordien. Niets doen was geen optie, maar in koken had dan weer niemand zin. We staken de Turnhoutse ring over en namen plaats op het terras van 'Het Stadspark'. Mosselen stonden dat weekend op mijn planning, de keuze was snel gemaakt. Vriendin ging voor de Thaise mosselen, ik hield het bij mosselen witte wijn.


Wijn in de pot, wijn in het glas? Nadat ik mijn oog had laten vallen op de 'Oude Geuze Boon' op de suggestiekaart, dacht ik het niet nee! Een dijk van een keuze. Heerlijk zilte mosseltjes, krokante frietjes en een mooi zuur smakend biertje. Ideaal om van te genieten.

1 opmerking:

Sarah zei

Mooi glas! Allez of mooie letters op het glas :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...