vrijdag, april 29, 2011

Water koken

Er zijn teveel kookprogramma's, waardoor ik me niet meer herinner in welke recent de Engelse uitdrukking "a watched pot never boils" voorkwam. Om maar te zeggen dat ik geen voorstander ben van water koken. Toen we pas verhuisd waren gebeurde dat met een pot op het fornuis, tegenwoordig gewoon met een waterkoker. Heel even heeft het er naar uitgezien dat we zo'n handige Quooker zouden installeren, maar dat is er helaas niet van gekomen. Ik zou potjandorie anders wel een goede 'ambassadeur' geweest zijn, want ik kan me niemand voorstellen die een meer hartsgrondige hekel heeft aan water koken. Dat duurt gewoon te lang!


God weet waar, maar ooit heb ik gelezen dat vele professionele koks de tijdspanne tussen het opzetten van het water en het uiteindelijke koken, net als ik verfoeien. Binnen de top drie ergernissen stond het. Het is zowat het culinaire equivalent van de periode tussen het intikken van je bankcode en het uitrollen van het opgevraagde geld maar soit.



"A watched pot never boils" dus! Eentje om te onthouden.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...