zondag, november 22, 2009

Quiz

Afgelopen vrijdag nog eens naar een quiz geweest met het vriendinnetje en de schoonvader. Zo op gezette tijden doe ik dat wel graag, al was het maar omdat ik van veel een beetje weet. Van de +/- 30 deelnemende ploegen waren er 5 die beter dan ons waren, het verschil met de winnaar was amper 11 punten.

11 punten! Dan begin je te zoeken waar je onherroepelijk de mist in bent gegaan.

- De samenstelling van een "Lait Russe" misschien? Koffie & melk! Maar moet daar dan geen alcohol bij? Koffie & vodka dan maar? Natuurlijk niet, want dan zou de naam Lait Russe" wel heel belachelijk zijn. In ieder geval heeft de koffie / vodka het antwoordenblad gehaald.

- Het losroeren van braadresten in een pan? Deglaceren, ik zou het 1000 keer zeggen, alleen niet tijdens een quiz zo blijkt. Twee culinaire punten laten liggen, het is een schande.

Het voordeel van op een zesde plaats te eindigen is dat je wel behoorlijk snel aan de prijzentafel mag gaan aanschuiven. Vooraf had ik mijn zinnen gezet op een vlieger, of een enorme zak groenten. Het zijn de groenten geworden. 1 kg wortelen, een prei, een halve kilo spruiten, een witte kool en een bussel selder om u tegen te zeggen... great.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...