11 topchefs zullen op dit evenement met evenveel topproducten aantonen hoe wetenschap en gastronomie in harmonie samengaan. De deelnemende basisproducten worden aan een smaakanalyse onderworpen waarbij de belangrijkste smaakelementen worden bepaald. Deze elementen worden vergeleken met de Creax Food database en het foodpairing kan beginnen.
Wie gaat met welk product aan de slag?
- Dominique Persoone (The Chocolate Line - Brugge) => Belcolade (chocolade)
- Filip Claeys (De Jonkman* - Sint Kruis) => Verstegen (kruiden)
- Geert Van Hecke (De Karmeliet*** - Brugge) => Jules Destrooper (koekjes)
- Gert De Mangeleer (Hertog Jan* - Brugge) => Belgomilk (Brugse kaas)
- Kobe Desramaults (In de Wulf* - Heuvelland) => Gourmandine (aardappelen)
- Peter Goossens (Hof van Cleve*** - Kruishoutem) => Unilever/Knorr
- Roger Van Damme (Het Gebaar - Antwerpen) => Côte d'Or (chocolade)
- San Hoon Degeimbre (L'Air du temps** - Noville sur Meheigne) => Leffe
- Serge Vieira (Restaurant Serge Vieira - Chaudes Aigues,FR) => Rougié (foie gras)
- Sergio Herman (Oud Sluis*** - Sluis, NL) => SDVO (vis)
- Viki Geunes ('t Zilte** - Mol) => Alpro (sojamelk)
Alsof deze chefs nog niet voldoende waren zijn er verder nog presentaties van onder meer Albert Adrià (El Bulli***), Ben Roche (Moto, Chicago), Heston Blumenthal (The Fat Duck***) en komen ook Peter Barham (Univ. Bristol), Dr. Lorenzo Cerratani (Univ. Bologna) en de culinaire schrijvers Andrew Dornenburg en Karen Page aan het woord.
Meer lezen en verdere informatie terugvinden kan op de website www.theflemishprimives.com.
- Campagnefoto © Jean-Pierre Gabriel
Geen opmerkingen:
Een reactie posten