woensdag, november 14, 2007

Receptenfraude

Vaak krijg je bij een receptje een aanduiding hoe lang het duurt alvorens je aan tafel kunt en het is me opgevallen dat men daarbij wel eens "receptenfraude" durft plegen. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om lang in de keuken te staan en het voorbereidende werk vind ik nog wel leuk maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die gefrustreerd geraken als blijkt dat ze er een kwartier langer over doen dan de aangegeven tijd.

Ben je dan een keukenkluns? Doe je ergens iets verkeerd? Wordt het tijd om SOS Piet op te bellen of ligt het misschien toch aan de opgegeven tijd? Ik kan je verzekeren dat het het laatste is en de oorzaak in geval van "receptenfraude" is terug te vinden bij de lijst met ingrediënten.

900 gr geschilde aardappelen

5 ontvelde en ontpitte tomaten
400 gr geblancheerde spinazie
200 gr wortelen, geraspt

Dat zijn dus dingen waar je thuis ook tijd in steekt maar dat rekenen ze niet mee in hun tijdsaanduiding, de sloebers. Gelukkig zijn er nog toffe initiatieven zoals
Fox in a box, die het de mensen die graag koken wat makkelijk maakt zonder dat ze zich druk moeten maken in al het voorbereidend werk dat erbij komt kijken. Meer daarover later...

2 opmerkingen:

joris zei

Mmm, dan ben ik toch geen kluns?!

Sid Frisjes zei

Jij bent een apart geval, bloemsuiker in de bechamel... tststs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...