dinsdag, oktober 30, 2007

Uit in't stad

Afgelopen vrijdag nog eens wat in Antwerpen rondgehangen.

Bij Daem & Mollet, de kookboekenwinkel van’t stad heb ik even zitten neuzen tussen de recent uitgebrachte boeken en het oude spul en uiteindelijk heb ik slechts 2 kookboeken gekocht. Eentje over “amuse”, de hapjes voor het voorgerecht en ééntje genaamd “Jonge Wortels”, een boek over beloftevolle , jonge Nederlandse chefs. De laatste Jamie Oliver en de laatste Jeroen Meus, De Zilveren Lepel, eentje van Heston Blumenthal, “200 koekjes”, … allemaal vastgehad, allemaal overwogen te kopen en allemaal teruggelegd.

Even langs restaurant Saffraan gelopen om aan te komen bij de volgende stop, “Het Kookhuis”, een flink uit de kluiten gewassen winkel waar je vanalles voor in de keuken kunt kopen. Uiteraard ging ik in rechte lijn naar de afdeling fornuizen om te zien of er een Borretti stond. Er stonden er verdikken een stuk 4. Ik weet dat die fornuizen duur zijn, maar je haalt natuurlijk wel kwaliteit in huis, iets dat zeker een must is als je je keuken ooit als gedeeltelijke werkplek wil benutten. Een troost was alvast dat Smeg een soortgelijk model op de markt heeft dat er quasi even degelijk uitziet en dat je er fikse kortingen kan krijgen op de toonzaalmodellen waardoor zo’n Boretti toch weer mogelijk wordt. Staf zal serieus wat van zijn prijs moeten doen denk ik dan. In de winkelrekken laten liggen of niet gevonden: een dunschiller van Cuisipro om courgetten etc mee te slicen, een kunststof matje om sushi mee te rollen en de vermaarde smalle rasp van microplane.

Tussenstop bij Exki voor gnocci met pesto, spekjes en witte selder en vervolgens naar een dagbladhandel voor de Engelse Delicious. Weeral boordevol receptjes, een gratis boekje over vis en een minidvd over cocktails shaken. Ideaal om op de bus te lezen.

Zaterdag in de Standaard Boekhandel toch maar het boek van Jeroen Meus gekocht, gesponsord door de bomma.

3 opmerkingen:

Sarah zei

seg jij vergeet de culinair wel zéér hoogstaande merci-kes en pistachenoten met appelsap die je de avond ervoor bij ons genuttigd hebt.

foutje van de zaak, neem ik aan? ;)

Sid Frisjes zei

Vrijdagochtend ook nog een mercike gegeten trouwens. Mijn bookes ben ik dan weer in jullie ijskast vergeten. Laat ze smaken :-)

Ruben zei

nog een extra linkje: www.daem-mollet.be

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...