donderdag, juni 14, 2007

That's great parenting!

Gisteren nog eens een leuk verhaaltje gehoord dat ik jullie om één of andere reden toch niet wil onthouden. In huisje weltevree woont een gezinnetje met twee kindjes waarvan het oudste allergisch is voor eieren en bijgevolg ook voor allerlei afgeleide producten zoals ijskreem etc. Uiteraard wordt er met die allergie bij het bereiden van de maaltijd rekening gehouden. Om jaloezie tussen de kinderen te vermijden laten de ouders hen allebei hetzelfde eten, ik weet niet of er voor henzelf aparte potjes gekookt worden. Vraag ik me vervolgens af hoe je de jongste ervan weerhoudt iets met eieren te eten al was het maar als de andere niet in de buurt is. Het antwoord ligt natuurlijk voor de hand: je maakt die gewoon wijs dat hij ook allergisch is en rond zijn zes- of achttiende verjaardag vertel je hem de waarheid. Awel, ik vind dat grappig.

4 opmerkingen:

Sarah zei

Hadden die ouders dat echt tegen die andere kleine verteld? Ocharme seg!

Grappig maar ook een beetje triestig vind ik..

Kaatje zei

Grappig, maar ook een heel erg. Die ene kleine al dat lekkers afpakken terwijl hij dat gewoon mag eten....very sad!

Sid Frisjes zei

Inderdaad heel erg!!! Mijn vriendin de kinderpsychologe heeft het nog niet gelezen maar ik geloof dat dit bij haar toch wel een grote frons op het voorhoofd tevoorschijn zal toveren

Unknown zei

Aiaiai ... wat een misser! Hoewel ik er van overtuigd ben dat ze dat met de beste bedoelingen doen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...