donderdag, mei 03, 2007

Vis, nieuws en boeken

Gisteren tijdens de kookles nog eens lekker gegeten. Volgende stond op de menu: - Heldere visbouillon met zalmquenelles, gegratineerde oesters en als laatste mie, groentjes en scampi uit de wok. Net zoals ik kindjes met een vieze snotneus niet direct appetijtelijk vind heb ik ook niet direct iets met oesters. Ik heb ze “natuur” gegeten en vond er drie keer niks aan. Gegratineerd daarentegen blijft er van dat slijmerige niet veel meer over en lust ik ze wel. Het receptje zal ik één dezer wel eens online zetten!

Rechtstreeks vanuit bloemeneiland Madeira verneem ik van mijn coolinary correspondent ter plaatse dat de bananenplant eigenlijk een kruid is. Als dat geen “breaking news” is weet ik het ook niet meer.

Postpakketjes in bruine dozen, veruit één van mijn favoriete dingen die ik graag in de buurt van de brievenbus terugvind. Uit de reeks “Smaken van het land” ontving ik de boeken “Groenten en fruit, vroeger en nu” en “De groentekok leeft zich uit”, dit ter ondersteuning van het project “
rode kool met appeltjes”. Verder nog de reisgids “ De Provence anders, cultuur – kleur – smaak” en ook “De smaak van wijn”… dat wordt lezen, eten en drinken!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...