donderdag, maart 30, 2006

Advocaten, Bah! Verwa?

Wel hierom. Als ik zo even terugdenk aan de verkiezing van de Grootste Belg herinner ik me vooral meester J. Vermassen. Bij voorbaat stond vast dat de man geheid de wedstrijd ging winnen want als je zonder enige schroom effectief moordenaars kan vrijpleiten dan is zo’n geinige leproos als Damiaan natuurlijk kinderspel. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik vies ben van advocaten, tenzij het foxy collega’s van Ally zijn natuurlijk.

Ingrediënten:

50gr suiker
50gr bloemsuiker
12gr gelatine
2 eiwitten / 2 eigelen
1dl melk
1dl room
200gr advocaat
250gr mascarpone


Werkwijze:

Week de gelatineblaadjes in koud water. De 2 eigelen met de suiker “rubain” of lint kloppen (tot een gladde massa), de melk aan de kook brengen en vervolgens onder continue roeren op het ei/suiker mengsels uitstorten. De geweekte gelatine uitknijpen en toevoegen aan het mengsel, doorroeren en even laten “geleren” (opstijven). Vervolgens de advocaat en de mascarpone toevoegen, de room met de bloemsuiker opkloppen en toevoegen en als laatste het opgeklopte eiwit onder de massa spatelen.

Vervolgens in porties gieten en koud zetten en het bewijs is wederom geleverd dat heerlijke dessertjes niet moeilijk te maken zijn.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...