dinsdag, februari 21, 2006

Cook the Book


Onlangs in een Vlaamse krant gelezen dat het gemiddelde gezin ongeveer 10 kookboeken heeft waarvan ze hoop en al een 30-tal recepten veelvuldig gebruiken.

De boom aan kookprogramma’s op de televisie heeft de mensen dus niet direct aangezet tot meer koken, wel tot de consumptie van kookboeken! Zelf kan ik amper een boekenwinkel voorbij gaan zonder effe binnen te wippen en een kookboekje (maar het was afgeprijsd) mee te nemen. Een duik in m’n boekenkast leert me dat ik, boekjes van 1.99 € van het boekenvoordeel incluis, zo’n 60 kookboeken bezit. Weet iemand of “compulsive cookbook purchasing” een ziekte is en hoe deze te behandelen?

Ik denk dat je volgende regel gewoon tijdens het winkelen in acht moet houden en niet alleen in de supermarkt. Ga nooit winkelen als je honger hebt!

Wat is trouwens de factor waarop een mens bepaalt een recept wel te gebruiken en een ander niet? Te moeilijk, onherkenbare ingrediënten (probeer die Chinese spullen maar eens te vinden) of gewoon omdat er geen knappe foto bijstaat?


Wat een geluk nog dat er iets bestaat zoals mijnboek, kwestie van je favoriete recepten te bundelen in één boek. De oplossing!

1 opmerking:

Sarah zei

Totaal herkenbaar!

Bij mij is vooral de foto van belang vrees ik.. Of de commentaar van de kok zelf, bijvoorbeeld "dit recept lijkt moeilijk maar eigenlijk is het ontzettend makkelijk! Ik maak het altijd als ik met weinig moeite vrienden wil imponeren op een dinertje" :)

En die chinese producten vind je wel in de Sun Wah of een andere chinese winkel aan het station hier in Antwerpen hoor. Try it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...