donderdag, januari 19, 2006

Lombardi's


Wat wij bij Coolinary allemaal niet over hebben voor de bezoekers van deze site. Eergisteren nog als reactie over het stukje van Nathan's, vandaag al met foto op de site!

Lombardi's is inderdaad één van de oudste eethuizen van Manhattan. Geopend als kruidenier in 1897 maar gevestigd als pizzeria in 1905, wat het direct de oudste pizzeria van de hele Verenigde Staten maakt. Volgens een poll van Zagat gaat het hier trouwens om de beste pizzeria van de hele wereld... geen kattepis denken wij zo. Reden te meer om een Coolinary afvaardiging te sturen om te zien of het er effectief wel goed eten is.

En ja hoor, de zaak vinden was geen probleem, een tafeltje bemachtigen daarentegen. Na een uurtje rondslenteren in Little Italy was het eindelijk onze beurt om aan tafel te schuiven. (De mensen aan de deur noteren je naam en geven je een richtuur om terug langs te komen). Wat direct opviel was de grootte van de pizza's. Ik geloof dat we met z'n tweeën een medium pizza genomen hebben, per slice belegd met een topping naar keuze en dat was ruim voldoende. Goedkoop ook meen ik me te herinneren.

Verder misschien nog melden dat Robert "are you talking to me" DeNiro hier regelmatig zijn Italiaans komt bijschaven.

Wederom een must-do // must-eat in the Big Apple.

Allen naar Spring Street 32

2 opmerkingen:

Sarah zei

Ok, we zijn weg!! Kan dat ingebracht worden op kosten van de zaak?? (dus coolinary?) We moeten toch een beetje on the field research doen he..!

Sid Frisjes zei

Ik vrees dat je zo'n 8 maanden te laat bent voor die fieldresearch. Al wil ik nog wel eens naar NY om te gidsen langs de culinaire hotspots (Café Gitane, Nathan's, Lombardi's, pretzelmobile, etc)
Je beste wandelschoenen meenemen is een aanrader!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...