vrijdag, juni 09, 2017

Foodiefiles: Kippenspiesjes met Limonaise

Een tijdje geleden werd ik gecontacteerd door iemand van de Persgroep met de vraag of ik aan een project van hun - FoodieFiles - wenste mee te werken. Nu wimpel ik dergelijke voorstellen uit angst voor het onbekende meestal af, deze keer ging ik er met veel plezier op in. Nog geen spijt van gehad. 

Voor deze samenwerking tussen Lidl en Nina Magazine staan er 12 foodies centraal die elk binnen hun vakgebied enkele receptjes uitwerken. Vandaar dus de naam Foodie Files! Wie eens deftig met ondergetekende wenst te lachten kan ik alvast mijn introductie-filmpje aanraden dat je hier vindt. Nu ja, lachen... ik splijt er wel zomaar even een limoen in twee stukken. Zie ik ook niet iedereen doen hoor.




Het vakgebied waarin ik mezelf meester mag noemen is, hoe kan het ook anders, barbecue. Feit dat ik samen met de vrienden van Qlinaria al enkele jaren aardig mijn slag weet te slaan achter de grill - vorig jaar nog Belgisch Kampioen Culinair Barbecueën geworden, alsjeblieft - maakt dat ik op de Foodie Files de titel Barbecue Master meekreeg. Teveel eer voor één man denk ik dan maar kom!

Zij die zich aan ingewikkelde recepten verwachten zijn bij mij aan het verkeerde adres. Begrijp me niet verkeerd, voor een wedstrijd wil ik me wel eens drie dagen bezig houden om de correcte manier om een eidooier op een barbecue te roken te achterhalen, maar thuis geniet ik nog het meest van al van simpele gerechtjes. Dingetjes met ingrediënten die je zo in de supermarket om de hoek kan terugvinden. Een kippenspiesje met limonaise bijvoorbeeld.


Dat kippenspiesje met limonaise, veel komt daar echt niet bij kijken. Een god achter de gril moet je niet zijn - het helpt wel -  maar in geen tijd tover je wel iets lekkers op je bord. Serveer het als hapje met een likje saus, of eet het als een klein gerechtje. Enkele partjes frisse tomaat, wat sla sla en gegrilde broodjes zo eenvoudig kan het zijn. Het volledige filmpje van dit razend eenvoudige gerechtje, dat kan je hier vinden.

* Disclaimer: Gezien er bij het maken van deze filmpjes letterlijk met vuur werd gespeeld besloot de samenwerkende vennootschap Lidl, Persgroep, Coolinary om stunthanden te gebruiken.

6 opmerkingen:

Bart zei

Zalige filmpjes, maar deze tekst maakt het af.
Een must-read :)

Ook je roadtrim insta-stories zijn helemaal mijn stijl. Keep up the good work!

Travis Smith zei


I simply could not leave your website before suggesting that I extremely loved the standard info a person provide for your guests? Is gonna be back ceaselessly to investigate cross-check new posts capitalone.com login

sakib zei

You will have to amd-ryzen-5-3500-processor invest some time to keep your comments section alive. If the latest comment on the thread is dated several months ago, visitors will automatically think your store is no longer in competition.

samanta compuer zei

Are you worried to know Dell SE2222H 21.5″ FHD Monitor price in Bangladesh? Let’s discuss the price of the Dell SE2222H 21.5″ FHD Monitor price in BD. Are you looking for an affordable yet high-quality monitor? Look no further than the Dell SE2222H 21.5″ FHD Monitor….

factsproviders zei

Great post! As I am a housewife and go to the kitchen for cooking so this post is very valuable for me. Thanks for your info!

M2 Design Studio LLC zei

Do you want to know about Graphic Design? Lets cheak our website and Collect your information

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...