woensdag, augustus 17, 2016

De grote Jack Daniel's Barrel Hunt

Wie net als ik in z'n tienerjaren een ongelofelijke fan was van Guns N' Roses, die slaat geheid wel eens een glaasje Jack Daniel's achterover. Ik beken, ik ben fan. Niet alleen van de band, maar vooral ook van de iconische fles met zijn ronkende naam: Jack Daniel's! Dient er her of der een stevig potje gerockt te worden, dan is onze goede vriend Jack Daniel's - Jef Daneels in de kempenmond - nooit ver weg.
 
Om zijn 150ste verjaardag luister bij te zetten verstopt Jack Daniel's ter uwer vermaak 150 vaten op historische plaatsen over de ganse wereld. Onder de noemer Jack Daniel's Barrel Hunt deed deze wereldwijde schattenjacht alvast Munchen, Praag en Londen aan. Belgische liefhebbers mogen alvast beginnen nagelbijten want weldra is het aan ons...
 

"Is zo'n vat Jack Daniel's de moeite om op schattenjacht te gaan" hoor ik u denken! Neen, absoluut niet! Zo werden de vaten niet eens machinaal gemaakt, maar met de hand. Wat zelfs erger is, de vaten hebben reeds gediend om het drankje van de rockgoden in te rijpen. Okay, dat proces is goed voor 100% van de kleurbepaling en zo'n 70 à 80% van de smaakbepaling maar toch.
 
Een tweedehands vat dus, daarmee probeert men ons te lokken. Dat het vat gevuld is met onder andere een exclusieve barkit gemaakt van witte eik en tal van andere uiterst exclusieve prijzen lijkt me niet meer dan een pleister op de wonde. Of toch niet?
 

Nu ik jullie er ongetwijfeld van overtuigd heb om absoluut niet op zoek te gaan naar zo'n mucho coole barrel zou het niet netjes van mezelf zijn jullie er niet op te wijzen dat er vanaf zaterdag eentje te vinden is in ons Belgiëland.
 
De tips over de locatie welke u volledig zult negeren zijn terug te vinden op de facebookpagina van Jack Daniel's, op zaterdag. Terwijl u zich zaterdag rustig van de dagtaak kwijt zal ik me - alvorens me naar de pukkelpopweide te reppen - het hoofd breken over de whereabouts van deze eerste Barrel. Want over één ding kunnen we het eens zijn neem ik aan... niets mooier dan ondergetekende die zaterdag de lofzang 'een vat, een vat, een vat' ten berde brengt.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...