maandag, juli 11, 2016

Welkom Sunset BBQ

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van twee nieuwe barbecues, de Sunset Gomera Black en een Sunset Tortuga. De Gomera (links) is een gasbarbecue en de Tortuga (rechts) eentje op houtskool. Beide werden in een flink uit de kluiten gewassen doos afgeleverd, wat maakte dat ondergetekende in de weer mocht met schroevendraaiers en sleutels allerhande. En zoiets kan twee kanten uit!
 
Kant 1: Het monteren van de Tortuga, de houtskoolbarbecue.
 
De verschillende onderdelen netjes voor me uitstallen, de instructies volgen, hier en daar wat vijzen aandraaien en in no time was de houtskoolbarbecue gebruiksklaar. Fluitje van en cent.
 
Kant 2: Het monteren van de Gomera Black, de gasbarbecue
 
Eerlijk, ik heb gevloekt bij het monteren van die Gomera Black. Om te beginnen omdat het begon te regenen nadat ik alle elementen netjes op het terras had uitgestald. En vervolgens omdat ik er rotsvast van overtuigd was dat er geen handleiding was meegestuurd. Een zoektocht op het internet mocht niets opleveren, een telefoontje naar de vertegenwoordiger leerde me dat de handleiding wel degelijk in de doos zat. gewoon over het hoofd gezien.
 
Met behulp van een logische handleiding was het geen probleem om samen met de wederhelft - ja, ik heb een hulplijn moeten inroepen - ook de gasbarbecue te assembleren zoals het hoort.

Sunset Gomera Black & Sunset Tortuga

Dan heb je twee splinternieuwe barbecues, wil het weer in België niet mee. Die enkele dagen dat de zon in juni scheen zat ik in Ierland of Italië en de overige dagen was het armoe troef. Regen, onweer en alles daartussen...
 
Afgelopen weekend was het eindelijk geweldig weer, maar pendelde ik dan weer tussen verschillende verjaardagsfeestjes (proficiat Seb & Katrien), het legendarische Sjockfestival en m'n eigen slaapkamer. Mag ik hopen dat het eindelijk gaat zomeren zodat ik die Tortuga en die Gomera Black eens aan het werk kan zetten. Wordt zonder enige twijfel vervolgt.
 
 

2 opmerkingen:

simon zei

Eenmaal de microbe je te pakken heeft zal het weer je niet meer tegenhouden; ) tevreden van deze bbq's?

Sid Frisjes zei

Microbes.... in de regen ga ik toch lekker niet staan hoor.

Alvast tevreden over de houtskoolbbq. Heat Leading Systeem is aangenaam om mee te werken. (meer daarover in een volgende post)

Gasbbq is een ander verhaal. Gaat het ook goed doen, eenmaal ik hem op een gasbus aangesloten krijg. Zit nu met twee slangen, eentje die op de bbq past, eentje die op de gasbus past. Stukken om bus en Q te linken blijken schaars.... wordt vervolgd

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...