donderdag, oktober 30, 2014

De ultieme Halloween pompoen?

Halloween, kan iemand me misschien uitleggen waarom we daar plots met zijn allen aan meedoen? Winkels waarvan de rekken uitpuilen met spinnewebben, zwarte kitten, heksen op een bezem en de obligatoire pompoenprullaria. Dat creatief een pompoen snijden een ware kunst is, dat heb ik hier twee jaar geleden aan de hand van enkele voorbeelden al eens beschreven.
 
Waarom zou je zover gaan als je de natuur ook gewoon zijn werk kunt laten doen. Want eerlijk, dat snijden gaat lang niet iedereen even goed af. Dan kun je maar beter gewoon enkele 'Frankenstein pompoenen' zaaien. Geen werk mee en het resultaat mag er zijn.
 
Monster van Frankenstein pompoenen

Zal ik jullie direct een faux-pas van jewelste besparen? Voor je naar het lokale tuincentrum holt om jezelf een paar Frankensteinpompoenpitten aan te schaffen is het misschien goed om weten dat dit stiekem gewone pompoenen zijn. Gewone pompoenen die men heeft laten groeien in een stevige mal. Inderdaad ja, een mal van het Monster van Frankenstein.

Monster van Frankenstein-pompoen in een mal

Ach, die Amerikanen toch! Een beetje pompoenen laten groeien in de vorm van een monster. Doe mij dan maar het nobele dorp Kasterlee, op en top Kempisch en een pak vindingrijker als het op pompoenen aankomt.
 
Hier worden jandorie loebassen gekweekt die zo'n 600 kilo kunnen wegen. En akkoord, ook dat blijken de Amerikaanders voorlopig nog beter te doen, in Kasterlee wordt er jaarlijks ook nog een heuse pompoenkoers op het water beslecht. De tot de verbeelding sprekende 'pompoenregatta'! Ja, kempenvolk, die denizen voor niks terug.



Tenzij één of andere snoodaard in de onmiddellijke omgeving van Turnhout enkele pompoenen in de vorm van één of ander monster heeft laten groeien denk ik niet mee te doen aan heel die Halloween. Wat zeg ik? Als Halloween voor de deur staat, dan doe ik gewoonweg niet open.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar zijn deze mallen te koop?

Sid Frisjes zei

Hallo,

Geen idee waar deze mallen te koop zijn. (het betreft een Amerikaanse creatieveling die ermee aan de slag is gegaan)

Eerst dacht ik dat het wel eens chocolademallen zouden kunnen zijn, al lijken ze mij steviger gezien de bouten die beide helften samenhouden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...