dinsdag, mei 13, 2014

5 days of health - StarMeal & Tao

Nog tot vrijdag kan je deelnemen aan ‘5 days of health’, een programma in het leven geroepen door Tao en StarMeal om jou aan een gezondere levensstijl te helpen. Denk hierbij aan een combinatie tussen een uitgebalanceerd weekmenu met alle voedingselementen die het lichaam nodig heeft en een bewegingsprogramma waar je minsten 5 dagen zoet mee bent. De voordelen van een uitgebalanceerd eetpatroon zijn legio: gaande van een stijgend energieniveau, een slankere lijn, minder kans op tal van ziekten en op de koop toe ook nog eens een mooiere huid. Feel good, look good… tot zover het verkooppraatje!

Vijf dagen de gezonde toer op, daar draai ik mijn hand niet direct voor om. Na de ‘core stability training’ van vorig jaar heb ik nog bijster weinig gesport. De ‘verpakking’ van Sid Frisjes kon met andere woorden een nieuwe boost gebruiken dus die 5 days of health campagne kwam op het juiste moment. Vijf dagen op rij onbezorgd naar het werk trekken in de wetenschap dat er telkens weer een ontbijt, lunch en diner geleverd wordt, dat klinkt niet alleen veelbelovend, dat is het ook. Dat het pakketje de eerste dag slechts omstreeks 14.30 h geleverd werd, ruim na de tijd dat ik doorgaans ontbijt en lunch, dat bedekken we voor de gelegenheid maar met de mantel der liefde.


In de pakketjes zat een dagelijks wisselend gamma Starmeal gerechten waaronder telkens twee rijkelijk belegde boterhammen, een slaatje en een pastagerecht, aangevuld met drie blikjes TAO. De boterhammen waren van de hand van Sonja Kimpen zo liet de verpakking uitschijnen. Ook op de pastaslaatjes mochten middels een sticker enkele bekende koppen pronken met onderschrift “het favoriete slaatje van”. Mijn favoriet, 'orecchiette met zalm' deelde ik aldus de sticker met Hans van Alphen. Ook een Kempenzoon trouwens.

Een stevig weekendje Groezrock - of de welverdiende recuperatie daarvan - lag direct aan de basis dat ik niet aan het sportieve luik ben gekomen. Excuses daarvoor maar als je 'tamme duvel' opzoekt in een woordenboek, dan bestaat de kans dat je op mijn foto stoot.

Gezonde voeding, een gezond lijf... merk je daar na amper vijf dagen iets van? Allicht wel al durf ik er mijn hand niet voor in het vuur steken. De weegschaal was alvast unaniem, er was bijna twee kilo af. Al kan dat ook zijn omdat ik een week gezond gesnackt heb.

Nog over de slaatjes zelf, die waren de slechtste nog niet. In het voorverpakte versvak mogelijk zelfs de betere. Maar vijf dagen aan een stuk niets anders eten gaf me wel het gevoel een foodie in het keurslijf van een camionchauffeur te zijn. Stoppen aan het tankstation, een energydrankje en een voorverpakte maaltijd kopen. Goed voor een keertje maar niet voor 5 dagen aan een stuk. Laat staan drie keer per dag.

Zelf nog inpikken in de 5 days of health, dat kan. Mooi meegenomen, je kan een reis naar Curacao vinden met de stickers op de producten van StarMeal welke je in de betere supermarkt of tankstation kan terugvinden. Hetzelfde geldt voor de drankjes van het op en top Belgische Tao

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...