donderdag, maart 27, 2014

Dream BIG, #bestjobinfood - mijn motivatie!

Een beetje foodie heeft ontgetwijfeld al gehoord van #bestjobinfood, een wedstrijd uitgeschreven door ieders favoriete online magazine Food Inspiration. Dit jaar blazen ze vijf kaarsjes uit en zoals we van hen gewoon zijn doen ze dat dus met stijl. Zeven dagen Brazilië, proeven van de lokale eetcultuur, trends beleven en dit volledig vergoed, dat is de inzet. Om over een bijkomende onkostenvergoeding van 500 € nog maar te zwijgen. Ik heb reeds voor minder het woord ‘snoepreisje’ in de mond genomen.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat er voor deze tijdelijke ‘culinaire topjob’ enkel mensen met een affiniteit voor eten, drinken, gastvrijheid en reizen in aanmerking komen. En wat wil het toeval? Ik pas perfect binnen dat profiel en in niet minder dan 9 puntjes wil ik jullie dat met plezier aantonen. Mensen die geen zin hebben in mijn promopraatje, die kunnen via deze link al stemmen. Doen!

#bestjobinfood - eentje om voor te solliciteren!

#1 Het prille begin: Als zoon van een restauranteigenaar kun je zonder overdrijven over mij zeggen dat ik tussen de potten en de pannen ben opgegroeid. Het reilen en zeilen in een restaurantkeuken is me alvast niet onbekend. Akkoord, ik ben een lange tijd een ‘viesneus’ geweest maar daar is gelukkig tijdig verandering in gekomen.

#2 Kokschool: Nog voor koken de hipst mogelijke hobby van de lage landen was ben ik me ‘s avonds gaan bijscholen. Eerst tot hulpkok en vervolgens tot kok. De periode van de grote ommekeer, ‘viesneus’ die omnivoor wordt!

#3 Foodblog: Sinds november 2005 pen ik op mijn foodblog ‘Coolinary’ met veel plezier mijn culinaire bedenkingen neer. Eten, koken, trends, nieuwigheden, cocktails, producten, events… ‘All things coolinary’ zeg maar, waarbij ‘culinair’ en ‘cool’ door middel van vlot geschreven teksten met een kenmerkende eigen schrijfstijl één worden.

#4 Restaurants: In eigen regio of op verplaatsing, in binnen- of buitenland, ik ga dolgraag op restaurant! Er zijn uiteraard de restaurants met één of meerdere Michelin sterren die we proberen mee door te pikken. Niet om de ster, maar omdat we geloven in het verhaal van de chef. Stuur mij richting een brasserie met een geweldige vol-au-vent of een gezellige bistro met een heerlijk ongedwongen sfeer en ik ben minstens even tevreden.


#5 Reizen is eten: Reizen staat bij mij hoog genoteerd in het lijstje van favoriete vrijetijdsbestedingen, gaande van gezellige weekendjes en citytrips tot heuse roadtrips. Niet zelden is een welbepaald culinair adres of event stiekem de motivatie om te vertrekken. Het 'Ninth Avenue Foodfestival' in New York, 'Nordic Cuisine' in Copenhagen, 'Fastfood' in California, 'Cocktailbars' in London, noem maar op! De reservaties voor de restaurants hebben we vaker sneller op zak dan onze vliegtuigtickets, om maar te zeggen. Voor een culinaire uitstap neem ik graag vakantie en dat geldt ook voor een culinaire ontdekkingstocht doorheen Rio de Janeiro!

#6 BBQ: Wat begon als een eenmalige uitdaging in 2009 – een wedstrijdbarbecueteam met enkele vrienden - werd al gauw een uit de hand gelopen hobby. Na een veelbelovende start in België (Belgisch kampioen Vis / Vice Europees kampioen Vis) volgde een doortocht in Nederland (3x op rij eerste plaats NK BBQ), Duitsland (3e plaats dessert WK BBQ) en Marokko (Regerend Wereldkampioen BBQ saus). Mooi meegenomen die prijzen maar dat is bijkomstig, de opgedane ervaring blijft voor altijd.

#7 Streetfood: Op restaurant gaan is één ding, maar eten kun je overal! Op straat bijvoorbeeld. Het steeds toenemend aanbod aan foodtrucks en foodcarts, maar ook de vernieuwende horecaconcepten die zich specifiek toespitsen op mensen die 'on the go’ zijn valt dan ook toe te juichen. Ik ben alvast fan en zal geen gelegenheid laten schieten om me te laten verleiden door een verantwoorde snelle hap!

Streetfood - Best Kept Secret festival

#8 Cocktails: Een goede cocktail wordt al te vaak onderschat. Het is zoveel meer dan een ijsgekoeld maatje alcohol aangelengd met softdrink en een overbodige slecht gekozen garnituur. Cocktails shaken is niet minder dan een vak, de barmannen die dit tot de perfectie beheersen als het ware kunstenaars. Geen mooier vertier aan de bar dan een barman die vol overgave ‘stirred’ of ‘shaked’, luistert naar het ijs en vakkundig proeft. Voor mij mag je altijd wel een plaatsje aan de bar reserveren. Voor een ‘perfect serve’, of om inspiratie op te doen voor het kleine broertje van Coolinary, ‘Tales from the Home Bar’.

#9 Dreams: Wat heeft iemand met een pracht van een vriendin, een goede gezondheid, een dak boven zijn hoofd en op de koop toe enkele geweldige hobby’s nog te dromen? Wel, er zijn zo nog van die dingen en een eigen bescheiden foodtruck is er daar eentje van. Op papier heb ik nog enkele ideeën die mits de nodige samenwerking tot mooie boeken kunnen resulteren. Verre toekomstmuziek! In de nabije toekomst lijkt een trip naar Latijns Amerika me wel iets. Proeven, ontdekken, beleven, genieten… ook dat is dromen!

#bestjobinfood - Stem op mij!

Jullie waren op zoek naar iemand met affiniteit voor eten en drinken, gastvrijheid en reizen? Iemand die van het allerbeste weet te genieten, maar daarnaast ook een eerlijke maaltijd naar waarde weet te schatten. Iemand die vakmanschap niet alleen herkent, maar ook dezelfde passie en liefde deelt. Gastronoom pur sang, foodie in hart en nieren… I’m your man! Mooi meegenomen is alvast dat ik het ook nog eens netjes weet neer te pennen.

In het uitzonderlijke geval dat ik zou winnen - je weet maar nooit - dan komt die extra 500 € mooi van pas om jullie op een klein feestje te trakteren. Lijkt me niet meer dan eerlijk!

Stemmen, dat doe je via deze link, eeuwige dank is alvast uw deel!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...