maandag, december 03, 2012

Tiramisoes

Het is algemeen geweten, ik moet zowat de ongekroonde koning van de woordspelingen zijn. Dat er daar wel eens flauwe durven tussen zitten, daar kan ik alleen mijn oprechte excuses voor aanbieden. Soms zitten er ook pareltjes van woordspelingen tussen hoor, van die exemplaren die het verdienen om een eigen leven te gaan leiden. Tiramisoes is er eentje van!

Eén van mijn collega's heeft het plezier van het bakken ontdekt, een microbe die mij quasi geheel vreemd is. Pas op, verse baksels ik eet dat wel graag, de tijden dat ik als een prinsesje voor mijn warme oven sta zijn echter eerder schaars. Terug naar die collega dus. Sinds enige tijd bakt die er in haar vrije tijd naarstig op los. Af en toe worden wij hier vergast op haar baksels, meestal verdwijnen ze echter in haar eigen muil en moeten we het doen met foto's op haar bakblog.

'Topic du jour' van enkele dagen geleden waren soezen, mogelijke toppings en vullingen. Voor ik het wist kwam ik met 'Tiramisoes' op de proppen, een naam die ik beter nog even voor mezelf gehouden want mits een deftige uitvoering is zo'n met tiramisu gevulde soes ongetwijfeld een geheide hit bij warme bakkers overal ter lande. Bij het horen van het woordje tiramisoes begonnen er een bureau verder ogen te fonkelen, likkebaarden was niet meer veraf. Ik wist wat dat betekende.


Tiramisoes

En jawel, de bakfee ruilde haar vleugels en toverstaf voor ovenwanten en een keukenrobot en ging vervolgens in haar keuken aan de slag. Het resultaat? Tiramisoesjes, waarvan de vulling net dat ietsje te lopend bleek volgens haar schrijfsels. En wie had er net verlof toen ze besloot deze soesjes te laten proeven? This guy! Dubbele pech is dat.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...