maandag, oktober 10, 2011

Daskalidès

Het scheelt natuurlijk van dag tot dag, maar ik krijg massa's foodgerelateerde persteksten aan. Altijd interessant natuurlijk, daar niet van, maar om alles nu een plaatsje te geven op coolinary... dat komt er gewoon niet van! Zo had ik al twee mails van het Gentse chocoladehuis Daskalidès ontvangen zonder daar iets mee te doen. Zat vandaag in de bus, totaal onverwacht, een premium box met 18 chocolaatjes. Tja, dan voel ik me toch verplicht om een beetje mijn best te doen.

Niet zo zeer de 8 verschillende smaken maken deze pralines zo speciaal, wel het feit dat SweetPearl® als alternatieve zoetstof gebruikt wordt. Geen suiker wil zeggen minder calorieën, niet dat ik daar van wakker lig. Beter voor de lijn dus, toegankelijk voor diabetici, beter voor de tanden... er zijn ongetwijfeld mensen die deze criteria hanteren bij het kopen van hun chocolaatjes. Ik daarentegen ga toch eerder uit van de smaak.


Smaak dus, en ik heb de keuze uit acht verschillende chocolaatjes, gaande van 'amandelpraliné met speculaas' over 'ganache van caramel en lychee' tot 'amandelpraliné met stukjes zoute pecannoot'. Mijn voorlopige favoriet? Rabarberganache met een vleugje viooltjes.

Zelf ook proeven, dat kan? Surf naar de facebookpagina van Dakalidès, 'vind ik leuk' en wie weet ben jij één van de personen die een jaar lang pralines in de wacht sleept. Zeg dat ik het u gezegd heb!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...