maandag, mei 09, 2011

Beste Festivalhap, Puntpop 2011

Afgelopen zaterdag een dagje op Puntpop in Wuustwezel doorgebracht, wat uiteraard weer een ideale gelegenheid was om naast fijne muziekjes hier en daar ook wat lekkers te scoren. En dat begon al direct in de heenrit. De snode gitarist van Colors Dead Bleed solliciteerde maar al te duidelijk naar een vermelding op coolinary toen hij een vershouddoos met muffins onder mijn neus hield. Uiteraard vallen ze uit de boot, maar die met chocolade waren wel het lekkerste wat ik die dag gegeten heb.


Bevers was de snackleverancier van dienst op Puntpop, met een breed gamma 'fastfood' in de aanbieding. Gouden tip voor Puntpop: als drankenbonnetjes evenveel kosten als eettickets, verkoop dan gewoon één jeton! Dat scheelt al gauw tien minuten aan de kassa. Iemand trouwens een pita? Natuurlijk ligt er op een festival niemand van wakker dat het gevacumeerde en diepgevrozen vlees op een sukkeldrafje in de kraam ontdooid wordt onder een loeihete zon. Als zelfs ik me dan toch nog laat verleiden tot zo'n pita, waarom zou je het dan in hemelsnaam uit het zicht doen? Soit, beetje groentjes onder het 'vlees', overdaad aan cocktailsaus... goed om er weer pakweg 3 optredens tegen te kunnen.


Nee, doe mij dan maar lekkere bami uit de wok. Dat het gloeiende plaatstaal tijdens het bestellen een mooie markering op mijn bovenarm achter laat wil ik er zelfs nog bijnemen. Dat de krokant gefrituurde kippensaté binnenin nog koud was daarentegen... daar ben ik dan weer geen fan van. Retourtje frietketel en een luttele 2 minuutjes later was hij wel ok, en zelfs goed voor een tweede portie. Opgelucht dat de kraamdame was!

Puntpop moest het van zijn bands hebben, en met Triggerfinger, Gabriel Rios, Diablo Blvd, Psycho 44 en consoorten zaten ze er pal op. De prijssnacks in de vorm van muffins nemen we de volgende keer zelf wel weer mee!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...