dinsdag, oktober 05, 2010

Recept - gevulde kameel

In mijn niet aflatende zoektocht naar culinaire hoogstandjes, lekkere hotspots, topreceptjes en diens meer, kom ik heel af en toe uit bij bijzondere wetenswaardigheden. Springbok, struisvogel, kangoeroe, … niemand die daar zijn hand nog voor omdraait. En uit de strips van ‘Jommeke’ weet ik dan weer dat ze in de brousse wel eens een olifant opsmikkelen. Ik was dan ook maar weinig verbaasd toen ik las dat de er occasioneel bij een Bedoeïenhuwelijk een kameel op de feestdis verschijnt. Het feit dat die gevuld wordt daarentegen!

Indien je zelf eens lekker zot wenst te doen, en familie en vrienden wil vergasten op een heerlijk gevulde kameel, dan wil ik je graag op weg helpen.

Nodig:


200 hardgekookte eieren
40 karpers
20 kippen
1 medium kalf / lam
1 kameel

Doen:

De buikholte van elke karper vullen met 5 eieren.
Elke kip vullen met twee gevulde karpers.
Het kalf / lam vullen met de kippen.
De kameel vullen met het gevulde kalf / lam.
Vervolgens mooi aankorsten in een braadpan.
Op lage temperatuur afgaren en in een op 100° voorverwarmde oven.
Regelmatig bedruipen om uitdroging te vermijden.

Smakelijk eten en een prettig huwelijk. Rest me enkel nog de vraag of die Bedoeïen veel vegetarische vrienden hebben. Zou het?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...