woensdag, juni 30, 2010

Quick & Fruity

Altijd leuk om telefoontjes te krijgen van Talking Heads, al was het maar omdat die soms zo – hoe moet ik het zeggen – ‘grappig’ verlopen. “Of ik wel eens confituur maakte”, wilde Joke weten. “En indien niet, of ik het eens een keertje wou proberen”.

Nu moet ik zeggen dat ik ons ma vroeger wel eens in de weer heb gezien met gigantische hoeveelheden aardbeien, een grote ketel, suiker, pec… en dat leken me altijd van die toestanden zodat ik er niet veel zin in had. Maar, zo werd mij verzekerd, met die Quick & Fruity pakketjes van Tiense Suiker heb je geen gedoe, wel confituur binnen luttele minuten. Proberen dan maar.


Na veel vijven en zessen, een mailtje of twee en dito telefoontjes werd uiteindelijk het proefpakketje geleverd. Jampotjes, zakjes Quick & Fruity, een receptenboekje... genoeg om aan de slag te gaan dus. Eigenlijk eet ik alleen aardbeienconfituur, en meerbepaald nog de lopende variant die ons ma speciaal voor mij maakt dus het leek een logische stap om met aardbeien in de weer te gaan. Met een twist, wat dacht je.

Nodig:

260 gr aardbeien, gewassen
1 pakje Quick & Fruity
Verse muntblaadjes
Versgemalen zwarte peper

Doen:

240 gr aardbeien samen met Quick & Fruity 1 minuutje mixen. Munt fijnhakken en samen met zwarte peper naar smaak toevoegen. Overige aardbeien in fijne blokjes snijden en tevens toevoegen.

Zoet, pittig, fris, en ongelofelijk lekker op een beschuitje of waarom niet, op een bolletje vanille-ijs.

1 opmerking:

Ruben zei

ik kan maar niet wennen aan "Nodig" en "Doen"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...