woensdag, februari 04, 2009

Ben & Jerry's

Je mag van Ben & Jerry's zeggen wat je wil maar buiten ijscreme maken zijn ze bijzonder sterk in het naamgeven van hun producten. Hun Cherry Garcia, genaamd naar gitarist Jerry Garcia van Gatefull Dead, is al sinds 1987 één van hun bestverkopende smaken.


Op naar 2004 dan toen hun Peace of Cake uitkwam, een samenwerking met War Child. Grappig zonder meer.



Mijn persoonlijke favoriet althans wat de naam betreft, Bohemian Raspberry. In 2007 op de markt gebracht als eerbetoon aan de Britse band Queen. A bit fuity, just like Freddie.


Nieuwste telg in het Ben & Jerry's gamma en een woordspeling waar ik alvast mijn hoedje voor af neem, de Jamaican Me Crazy.


Ik ga ook eens proberen een grappige smaak te bedenken, wie weet nemen ze hem wel in productie.

9 opmerkingen:

E. Stilker zei

Voor de inauguratie van Obama kwamen ze met "Yes Pecan" op de markt. De B & J fabriek is op een boogscheut van Montreal (nu ja, naar Canadese normen dan) in Vermont.

Sid Frisjes zei

Yes Pecan... geweldig!

Anoniem zei

Je moet die Jamaican me crazy even uitleggen..

Sid Frisjes zei

Your making me crazy... denk er vooral een vet Jamaicaans accent bij. Soit, ik vond 'em wel grappig

Anoniem zei

JIj slaagt er in mij om negen uur 's ochtends zin te doen krijgen in ijs. Bedankt daarvoor :)En verder: kom maar op met die tips voor eetgelegenheden in Barcelona!

Anoniem zei

Bedankt voor de tips! Ze zijn al ondergebracht in ons reisoverzicht!

Anoniem zei

Geweldig, die namen! Nooit eerder op gelet. Alleen jammer dat hun ijs niet echt lekker is... véél te zoet naar mijn smaak. Neen, dan liever een Home Made Australian, hmm...

Anoniem zei

Geweldig, die namen! Nooit eerder op gelet. Alleen jammer dat hun ijs niet echt lekker is... véél te zoet naar mijn smaak. Neen, dan liever een Home Made Australian, hmm...

Anoniem zei

Geweldig, die namen! Nooit eerder op gelet. Alleen jammer dat hun ijs niet echt lekker is... véél te zoet naar mijn smaak. Neen, dan liever een Home Made Australian, hmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...