donderdag, november 20, 2008

Maagsonde

Stel, je wordt morgen wakker en je bent plots blind, doof, of moet het leven verder in een rolstoel. Wat zou je het ergst vinden? Ik denk dat die vraag iedereen al wel eens heeft beziggehouden, maar wat zou nu het ergste zijn?

Eergisteren op “
Man Bijt Hond” nog een item gezien dat in het teken stond van de week van de smaak. Toen was de crew op pad met 2 mensen die niet meer konden eten. Een vrouw was spaghettisaus aan het maken voor de familie maar kon er gezien een maagverlamming zelf niet meer van eten. Mijnheer zat dan weer op restaurant met zijn kinderen maar bestelde niets. Een doorgedreven chemokuur had zijn slokdarm namelijk tot nul herleid. Beiden waren ze gedoemd tot een maagsonde.

Een maagsonde... nooit meer proeven. Nimmer op restaurant uitzien naar voor- hoofd- en nagerecht. een zakje aansluiten en je hebt gegeten, mijn god. Heel vriendelijk van de mensen van woestijnvis om een nieuwe doemgedachte op mijn lijstje te zetten.

Blind, doof, rolstoel, een leven zonder eten… dat ik dat allemaal maar nooit moet meemaken. Brrrrr.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmm, hier op 't werk is er een oudere collega waarbij de smaakpapillen niet meer werken. Dat lijkt me ook zeer vreemd: nog wel kunnen eten, maar het niet meer proeven. Zij heeft ook al gezegd: "Een heerlijke, versgebakken biefstuk of wat afval uit de vuilbak: ik proef het verschil niet..."

Sid Frisjes zei

Freaky ze man... soit, waar gaan we zaterdag in Leuven eten?

Anoniem zei

Ongepaste reactie Sid...

Anoniem zei

Dit is ook mijn ergste nachtmerrie : een leven zonder(of beperkt) eten...brr, griezelig om hierbij stil te staan gewoon!

En dan te bedenken dat er (gezonde) mensen zijn die maagverkleiningen enz laten uitvoeren om af te slanken...nee, dank je wel!

http://hofvaneten.skynetblogs.be/

Anoniem zei

Dit is inderdaad één voor op de "gruwel" lijst.
Het genot van smaak, je staat er niet bij stil.

Anoniem zei

Sid, jouw reactie is totaal ongepast!!! 'k Zeg niet dat je geen gevoelens hebt voor de ongelukkigen, maar gewoon antwoorden met "waar gaan we zaterdag eten?" is echt een brug te ver!! Jammer, want ik heb tot nu toe steeds genoten van jouw blog...

Sid Frisjes zei

First things first...

Mijn excuses als dit ongepast overkwam. Dit was niet de bedoeling.

Ik geloof dat uit mijn stukje (ik heb jandorie zelf het ganse ding geschreven) blijkt dat ik wel degelijk meeleef met degenen die tot het leven met een maagsonde veroordeeld zijn.

Iedereen even goede vrienden...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...