zondag, november 30, 2008

Irish Coffee

In tegenstelling tot andere mensen ben ik geen van van koffie, noch van whisky. Met een Irish Coffee kun je me dan ook geen plezier doen. Tenzij!

Tenzij je de verhoudingen van de ingrediënten aanpast, dan blijk ik het wel te lusten.

Doen:

* 1/3 whisky met 2 theelepels kandijsuiker in een pannetje verwarmen en flamberen.

* Blussen met 1/3 versgezette koffie en in het glas gieten.

* Aftoppen met 1/3 opgeklopte slagroom.

Resultaat:

Lekker sterke Irish Coffee en een lege fles whisky als je die voor 8 personen maakt.


4 opmerkingen:

Ruben zei

enige suggesties welke whiskey?

Jameson?

E. Stilker zei

Jameson is Ierse whiskey, dus ja zou ik zeggen. (Hoewel dat J & B of Johnnie Walker whisky, zonder "e" ditmaal, even goed kunnen). Single Malt zou zonde zijn van de whisky.

Andy ... eh Coolinary: door te flamberen verlies je wel veel alcohol, niet? Gaat het "warmend" effect dan niet verloren?

Sid Frisjes zei

Door te flamberen gaat er idd alcohol verloren (en misschien willen we dat niet) maar het smaakte, en... dat vond ik toch ook wel top. Eigenlijk was dat flamberen vooral leuk voor de mensen van zaal om te doen en face it... met een vuurtje pak je altijd uit.

In't school ging de voorkeur ook naar Jameson. Stonden we schoon met onze Red Label.

E. Stilker zei

Indd. Eten doe je toch altijd ook met de ogen, en flamberen is altijd spektakel (en een leuk trucje om snel ff mensen te imponeren). Ik kan met vuur spelen ergo ik kan koken. LOL
Zonder daarmee in twijfel te trekken dat je daadwerkelijk kan koken, want daarvoor heb jij het diploma (en ikke dus niet :-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...