maandag, januari 07, 2008

Verloren Mondagh

Hip hoi, het is " Verloren Maandag", althans dat denkt men hier op het werk. Opzoekwerk leert ons namelijk dat wanneer Driekoningen op een zondag valt, "Verloren Maandag" op 14 januari gevierd wordt en niet de eerste maandag na Driekoningen zoals het anders het geval is. In ieder geval, deze namiddag krijgen alle medewerkers hier een worstenbroodje aangeboden van de firma, waarvoor dank. Verloren Mondagh wordt 19 januari op de grote markt in Turnhout ook nog eens gevierd.

Ergens ook een beetje hopen dat het vandaag een gewonnen maandag wordt want deze avond heb ik mijn praktijkexamen koken voor de module "à la carte". Dat is direct ook de laatste module die ik moet beëindigen alvorens ik mezelf zonder boe of bah kok mag noemen.

Wie deze avond niets omhanden heeft kan misschien eens kijken hoe Heston Blumenthal van het wereldvermaarde restaurant "The Fat Duck" op zoek gaat naar de perfectie. "In search of perfection" was eerder te zien op BBC2 en wordt nu eindelijk ook uitgezonden op Canvas. Mijn videorecorder staat al netjes geprogrammeerd om 21.10 h.

6 opmerkingen:

Ruben zei

Driekongingen kan best nooit meer op een zondag vallen, want echt NIEMAND weet wanneer het nu de echte Verloren Maandag is :)

Good luck met uw examen, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn schat ik...

Anoniem zei

Videorecorder? ;-)

Sid Frisjes zei

Jammer dat die video2000 er niet meer is, toen kon je tenminste nog op twee kanten opnemen!

Sarah zei

en??????? hoe was het examen??? geslaagd?

dat die heston een hele aflevering vol kan praten over één zwartewoudtaart, ik vond het straf! wel niet echt voor de thuiskok, hoor! ehm.. bubbels in chocola blazen met een stofzuiger en vacuumzak?!?

Sid Frisjes zei

Het examen was nen tegenvaller: ik wou het voorgerechtje wel maken (tartaar van tonijn, tomaat en mozarella met een balsamicodressing) maar dat was direct weg. Bleef ik met het dessert zitten: grand dessert met pannenkoeken, koffiecaramel, kaneelijs, ovengedroogde appel, geroosterde amandelen, gekarameliseerde appel/rozijn/speculaas. Easy Peasy met andere woorden.

Wat Blumenthal betreft, ik vond het nog wel tof, al heeft ie wel dikwijls gateau gezegd! Dringend zo'n vacuumzak komen zodat ik zelf bros chocolade kan maken.

Anoniem zei

Profisijat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...