donderdag, oktober 11, 2007

Kiwi rocks!


Volgens de kalender hebben kiwi’s een hoge voedingswaarde. Ze bevatten maar eventjes anderhalve keer meer vitamine C dan een sinaasappel, ze zijn arm aan calorieën en net zoals magnesium rijk aan mineralen. Het lage natrium- en hoge kaliumgehalte van kiwi’s zijn dan weer goed voor de bloeddruk. Ik vond ze al geweldig omdat mijn collega er allergisch als de pest voor is maar vooral voor hun lekkere, zij het licht harig bruine eieren. Lang leve Nieuw-Zeeland!

4 opmerkingen:

Ruben zei

Ik heb eens gelezen dat de schil van een kiwi veel vezels bevat en dus goed is voor de spijsvertering.

De boodschap is dus: kiwi met schil en al verorberen.

En ik moet eerlijk zeggen: het ziet er raar uit, maar het smaakt even goed!

.s zei

Ik eet die kiwi ook altijd helemaal op, maar dat snaveltje en die veren blijven soms steken in m'n keel!

Sarah zei

ik vind de Zespri Goldjes echt overheerlijk! pas er wel mee op, heel verslavend!

joris zei

De goldjes zijn idd heel lekker. Zespri doet ook een actie voor scholen: 100 kiwi's voor 4 euro.
De foto kan ik mss nog gebruiken om samen met de leerlingen affichkes te maken om de kiwi's aan te prijzen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...