Corail: Verse room met kokosnoot, rum en hazelnootpraliné afgewerkt met een vierkantje van amandelnougatine in een schelp van pure chocolade
maandag, september 28, 2009
Go Godiva Go
Corail: Verse room met kokosnoot, rum en hazelnootpraliné afgewerkt met een vierkantje van amandelnougatine in een schelp van pure chocolade
zondag, september 27, 2009
Wafels & Dinges

zaterdag, september 26, 2009
vrijdag, september 25, 2009
Oh My Godiva...

Het spreekt voor zich dat dit alles fantastische ervaring was en dat maakt het natuurlijk extra jammer dat mij vandaag en morgen de tijd ontbreekt om foto’s te posten, leuke anekdotes te vertellen en diens meer. Doch niet getreurd, de foto’s zullen wel degelijk volgen alsook een uitgebreid verslag. Met de schat aan informatie die ik gisteren heb opgedaan maak ik er volgende week misschien wel ‘Godivaweek’ van. Wie weet?
Coolinary zou trouwens Coolinary niet zijn als er voor de lieve lezertjes niets in zit. Ik mag dan wel op dergelijke uitnodigingen grote sier maken, de mensen die hier af en toe eens komen piepen worden daar niet zozeer slechter van. Zo heb ik hier in mijn bezit een door Axelle Red gehandtekende pralinedoos (ballotin in de vakstaal) ‘Belgische Origine Belge’ van maar liefst 500 gram die ik een keertje niet voor mezelf ga houden.
Zin in een halve kilo overheerlijke pralines? Stuur een mailtje naar Sidfrisjes@gmail.com, zet een originele reactie bij deze post of reageer via Facebook. Een met chocolade bevlekte, maar daarom niet minder onschuldige hand, kiest de winnaar.
woensdag, september 23, 2009
Truffels part 1
De 'horecatruffel': pure chocolade, room en melkchocolade & chocolade schaafsel als jasje.
Düsseldorf of mokkatruffel: Boter, pure chocolade, mokkapasta en melkchocolade & cacaopoeder als jasje.
Botertruffel: Boter, pure chocolade, vanillemerg en melkchocolade & chocoladeschaafsel als jasje.
Whiskytruffel: Room, glucose, pure chocolade, whisky, boter en melkchocolade & cacaopoeder als jasje.
zondag, september 20, 2009
Wildbereidingen 17/09
Tartaar van Meritus rundfilet & kingkrab, vinaigrette van belle de fontenay met balsamico en sojasaus, afgewerkt met foie gras.
Sneetjes Ardense bizon (die was er niet) saus & karamel met La Chouffe bier, platte de florenville aardappel.
donderdag, september 17, 2009
Weight Watchers
woensdag, september 16, 2009
Pralines: les 2
Vanillemarsepein en advocaat met een jasje van pure chocolade, afgewerkt met melkchocolade en een half pistachenootje.
Vanillemarsepein en advocaat met een jasje van witte chocolade, afgewerkt met melkchocolade en een half pistachenootje.
Boterham met ei
Om één of andere reden kwam dit gisteren ter sprake en wat bleek, ook bij mijn 2 collega’s was dit vaste kost bij uitstapjes. Ik durf zo gokken dat dit bij meer mensen het geval is en indien zo, moet het boterhammetje met ei dan niet tot culinair erfgoed verheven worden?
zondag, september 13, 2009
Herta Marmercake
De pakjes cake dus. Op televisie giet die goeierd van een opa de inhoud in één beweging in de bakvorm.In de werkelijkheid gaat het net niet zo vlot, wat geen ramp hoeft te zijn. Je krijgt namelijk voldoende de kans het deeg van je vingers af te likken. Lekker!
40 minuutjes in een voorverwarmde oven van 180° (na 35 er uit gehaald wegens klaar) en dit is het resultaat. Een mooie gemarmerde cake die dankzij mijn Konstantin Slawinski cakevorm netjes in 12 verschillende plakjes is opgedeeld. Nuja, netjes? De cake bolde nogal op zodat het beoogde resultaat niet je dat was.
woensdag, september 09, 2009
Le nouveau chocolatier est arrivé
Zien ze er niet om op te eten uit? Als dit al de pralines zijn de je maakt tijdens je tweede les in de avondschool dan wil ik wel eens zien hoe ik ervoor sta op het einde van de module. Pralines maken is trouwens niet direct een bezigheid die je halfbakken moet aanpakken. Het tempereren van de chocolade moet redelijk precies zijn voor een goed resultaat.
Niet dat de heren Persoone en Marcolini zich zorgen moeten beginnen maken maar toch... den deze heeft de smaak te pakken!
maandag, september 07, 2009
Limonaise
Mayonaise, room en limoenen zijn de drie basisingrediënten, vervolgens kan je twee richtingen uit. Een lobbig sausje of een dressing... Ik ga geen hoeveelheden geven want dit is zo simpel en het lekkerst als je het 'to taste' klaarmaakt. Zoals je het zelf graag hebt dus.
Meng limoensap en de zestes van een limoen met de room. Voor een limonaisedressing kan je hier direct de mayo toevoegen om de gewenste dikte te bekomen, ga je voor de lekker dikke limonaise dan klop je de citrusroom op alvorens te mengen met mayo. Zo simpel is het.
maandag, augustus 31, 2009
BK Barbecue - Qlinaria
Het verdict: 13e plaats in het algemene klassement (37 teams), 4e plaats in de categorie 'Ambiance'.
Gekarameliseerde ananas, krokantje van ananas, moelleux van chocolade. De kersen vervangen de drie bolletjes gemberijs met hun krokante chocolade jasje. (9de)
Geweldige ploeg, fantastische medewerkers... apetrots op de vierde plaats in de categorie 'Ambiance'.
donderdag, augustus 27, 2009
Guess who's back
Druk druk druk trouwens de laatste dagen. Te druk op het werk dankzij collega's die van hun welverdiende vakantie genieten... druk ook met de voorbereidingen voor het BK Barbecue deze zondag. En dan is er ook nog het huis waar in gewerkt moet worden. Ontspanning zouden we haast vergeten, al kon het vorig weekend gelukkig toch.
Pukkelpop (Faith No More, Them Crooked Vultures, Dizzee Rascal, NERD, Fitty, The Galacticos, veel Vietnamees eten...)
Antwerpen Proeft (De Godevaart, Hofke van Bazel, Het Gebaar, Manus, De Koninck, ...)
Een verlengd weekend met muziek en lekker eten... zo mogen er nog volgen.
maandag, augustus 10, 2009
Dobbelewitjes
Zelf heb ik mijn fietsroute van / naar het werk reeds omgebuigd zodat ik het oord van verderf niet moet passeren. En toch... toch ga ik een uitzondering moeten maken. Naar verluidt zou het kleine standje naast de carrousel nog steeds 'dobbelewitjes' verkopen, een soortement snoepgoed wat gerust onder jeugdsentiment te klasseren valt.
Ik dacht even een foto te googlen maar schijnbaar zijn 'dobbelewitjes' een onbekend iets op internet. De eerste verwijzing ernaar kwam zelfs van een post op coolinary, om maar te zeggen. Of ik schrijf 'dobbelewitjes', of ze dreigen vergeten te worden. Een dezer dagen langs de foor dus om een velletje te halen, te fotograferen en te vereeuwigen voor het nageslacht.
dinsdag, augustus 04, 2009
Als de makreel je haak niet lust...
'Makreel met fijne groentjes en Ricard in een papillotje' als specialiteit, zo stond het in de krant, was één van de hapjes die we zouden serveren op het BK barbecue. Was, want de makreel blijkt op vakantie. Akkoord, het is augustus en ook de mensjes en verschillende vogels trekken naar andere oorden, maar toch.
Voor onze proefavond in juni hadden we met 5 personen ongeveer 100 makrelen (komt ie) aan de haak geslagen. Een rotvangst zo bleek, normaal gezien zou je er dan minstens 250 moeten kunnen binnenrijven. en ik die best tevreden was met 100 vissen.
Met het oog op het eerder (en ondertussen reeds tot in den treure aangehaalde) Belgische Kampioenschap Barbecue waren we gisteren met zijn vijven rond 04.30 h vanuit Oud-Turnhout naar Scheveningen vertrokken om beter te doen. Zuinig geschat is dat 110 km enkele rit. Verder mag je 35 € rekenen om aan boord van de visserssloep te worden toegelaten. Dat brengt de rekening op 220 km en een globaal gespendeerd bedrag van 175 €.
Om 8 uur 's ochtends voeren we uit, om 16.00 h voeren we terug binnen en wat zat er in onze emmer? 6 makreelbeesten. 6! Dat is 36 km en 30 € per makreel. In de geschiedenis van de visvaart mag dit een rotvangst heten. Wat erger is, de makreel zal het een worst wezen.
donderdag, juli 30, 2009
Barbecue in het bos
Diepgevroren curryworsten op de grill voor de kleinsten? Dat bleek wonderwel zonder problemen te lukken. Kregen vervolgens ook een plaatsje op onze gloeiende barbecueroosters: kippenbilletjes, kippenfilets, chipolata’s, zalmpakketjes, dikke worsten, scampibrochettes, paprika’s, biefstukken, papillotjes van witte vis, gemarineerde kipfilets. Een pak vis en vlees met andere woorden en dat op het feestje van een vegetariër.
Het was op zijn minst een leuke namiddag en vooral ook een goede voorbereiding voor het BK Barbecue op 30 augustus. Had ik al gezegd dat er nog plaats was in de bus? En nu het toch terug over dat BK bezig zijn... Gisterenavond samen met Rob den bakker/wijnhandelaar een beetje met paling aan het klooien geweest. Op het einde van de rit hadden we gerookte paling, gestoomde paling, palingmousse, gebakken paling en paling in't groen. Paling overload noemen ze zoiets. Volgende keer gaan we ze ook echt grillen op de Q.
dinsdag, juli 28, 2009
... the forks are strong in this one!
Het spreekt voor zich dat wij ons ten kantore Coolinary.be wensen te distantiëren van dergelijk eetgedrag doch staan wij nog altijd 100 % achter onze leuze…
… may the forks be with you!
woensdag, juli 22, 2009
Kris De Roy - Hofke van Bazel

Het ritme van de seizoenen is ook de leidraad doorheen de receptenindex en toont overzichtelijk welk gerecht je in welk seizoen kan klaarmaken. Een kwestie van een hopeloze zoektocht naar dat ene ingrediënt in het verkeerde seizoen bij aanvang uit te sluiten.
zaterdag, juli 18, 2009
Mixdrinks & The Insiders
Met enige scepsis had ik mezelf ingeschreven op The Insiders, enkele surveys ingevuld en me aangemeld voor enkele campagnes. Totaal onterecht zo bleek gisteren, want de postbode had een eerste pakketje afgeleverd (bij de overburen, maar het is nu terecht):
6 blikjes Captain Morgan rum-cola
6 blikjes J&B whisky-cola
6 blikjes Gordon's gin-tonic
6 blikjes Smirnoff vodka-appelsap
30 flyers & kortingscoupons
1 J&B mixglas
Dat ik nu al fan ben van The Insiders lijkt me logisch, dat jullie nog niet ingeschreven zijn snap ik niet? Anywho, ik heb hier nog een 40 plastic cups liggen, frisse mixdrinks in de ijskast en ijsblokjes in de vriezer. Wie mij weet wonen mag verantwoord wat alchohol komen proeven... Zolang de voorraad strekt. Via volgende link kan je stemmen op je favoriete mixdrink en wie weet win je een Nintendo Wii of een pokerset.
maandag, juli 13, 2009
De sheriff & de makreel
Vissenkoppen aan de meeuwen voeren was dan weer wel iets voor mij. Ik vraag me trouwens af waar die meeuwen hun basis hebben. Geen vogel te bespeuren tot er vis gefileerd wordt en dan zijn ze er binnen de minuut met honderden.
En zo ziet een makreel eruit nadat ie zijn laatste adem door zijn kieuwen heeft gejaagd. Triest, maar wel supervers en razend lekker. Eind augustus nog eens een vistochtje maken, kwestie van onze gepatenteerde makreel in papillot aan te bieden op het BK Barbecue.
zondag, juli 05, 2009
Il Vicoletto - Turnhout

Rond 8 uur besloten vriendin en ik op restaurant te gaan eten, goed wetend dat dat op een zaterdagavond geen sinecure zou zijn. Aan het eerste adresje vingen we bot wegens volzet, wat ons direct ook maar een tocht langs 'the usual favourites' deed uitsluiten. Een recent geopende zaak lieten we links liggen om uiteindelijk bij 'Il Vicoletto' terecht te komen, een Italiaanse zaak in de Bloemekensgang. Vicoletto betekent trouwens steegje.
Daar zaten we dan aan het tafeltje aan de deur, genietend van de laatste zonnestraaltjes, een glaasje prosecco en elkaars gezelschap. Om te starten deelden we een gemengd bord antipasti: tomaat, mozarella, carpaccio van runds,carpaccio van zalm, meloen, ham, kappertjes, olijven... De ober die het als zijn godgegeven taak zag ervoor te zorgen dat aan onze tafel alles naar wens was bediende zich van een soortement Engels, doorspekt met Italiaans en een tikkeltje Turnhouts. In afwachting van onze secondo piatti maakte hij vriendin er attent op haar zonnebril op de tafel te leggen in plaats van op de vensterbank, anders zou ze hem zeker vergeten...
Heerlijk geurende gegrilde gamba's, een stuk zalm in een romige pestosaus, pangebakken aardappeltjes en worteltjes, meer moet dat niet zijn. Verder nog een een vers bakje thee voor mevrouwtje theelepel en een Sorbeto al Limoncello voor mijnheer. Die laatste werd gebracht met 'two straws for the lovely couple'. Nice.
Heel eventjes waanden we ons terug op vakantie in Italië, tot we plots terug op de grote markt van Turnhout stonden.
donderdag, juli 02, 2009
De Chocoladeroute - Beste chocoladeboek van de wereld

1 juli! Voor schoolkinderen, juffen en meesters het begin van een welverdiende schoolvakantie, voor ‘foodwriters’ de dag waarop de Gourmand World Cookbook Award 2009 werd uitgereikt. Dit jaar trouwens in een zonovergoten Parijs. Interessant om weten is dat ‘De Chocoladeroute’, het prachtige reisverslag annex chocoladeboek (en zo veel meer) van mijn favoriete shock-o-latier Dominique Persoone een nominatie op zak had. Reden genoeg voor mij om de uitslag van nabij op te volgen.
Dit chocoladeboek geeft een mooi beeld weer van de expeditie in Mexico van Dominique Persoone en compagnon du route Jean Pierre Gabriel, op zoek naar de oorsprong van chocolade. Dankzij de beschrijving èn de foto’s van hun chocoladeroute krijg je volop zin om een enkeltje richting Zuid-Amerika te boeken, er eventueel een lapje grond te kopen en cacaobonen te gaan telen.
Als toetje bestaat het laatste gedeelte van het boek uit een flinke reeks recepten. Liefhebbers van ’s mans pralinezaak The Chocolate Line zullen alvast enkele van zijn klassiekers tussen de recepten kunnen terugvinden. Reken maar van yes dat ik dit boek dit najaar tijdens de cursus ‘pralines en marsepein’ een keertje meeneem.
And the winner in the category ‘Best Chocolate Book in the World’ is…. Tromgeroffel (met dank aan Charlie Watts)…..
‘De Chocoladeroute’
Of we bij Coolinary het boek van Dominique Persoone een terechte winnaar vinden? Het zal wel zijn.
Of ‘Chocolate’ echt ‘Rock ’n Roll’ is? Ja verdomme.
woensdag, juli 01, 2009
Kook Ze! Fris

Hoe cool zijn de covers van de bookazines uit de reeks 'Kook Ze!' wel niet? En bij uitbreiding natuurlijk ook de boekjes zelf, dat spreekt voor zich. Ja, bij uitgeverij Minestrone zijn ze goed bezig.
Na de vreemd aanvoelende cover van ‘Kook Ze! Vreemd’ en de mooie uitvoering van ‘Kook Ze! Chic’ in bruin velours met gouden opdruk, was het afwachten wat deze keer de covergimmick zou zijn. Een roze sticker maakt je er attent op om eens aan je handen te ruiken en whatdoyouknow… ze geven plots een limoenfrisse geur af.
Zoals de titel reeds doet vermoeden waait er een frisse wind doorheen het bookazine, die je bij het omslaan van elke pagina telkens weer welkom in het gezicht waait. Als je bij deze temperatuur slechts één iets in de winkel koopt, laat het dan ‘Kook Ze! Fris’ zijn. Een ijsje kan ik nog net door de vingers zien.
Keep it! Cool(inary)
vrijdag, juni 26, 2009
Qlinaria proefavond, review
Werd rechtstreeks geserveerd van één van de drie barbecues:
250 pittige kipspiesjes met een verfrissende limoenmayonaise (1 €)
200 papillotjes van lijngevangen makreel met fijne groentjes en Pernod (1,5 €)
150 stoofpotjes van varkenswangen met rozemarijnaardappeltjes (1 €)
180 in rum gemarineerde fruitspiesjes met gekonfijt gemberijs (1 €)
Een volle degustatiekaart van 5 € was goed voor een gratis minipizza en er werden er ruim 350 verdeeld onder de aanwezigen.
Zelf is de avond een beetje aan mij voorbijgegaan omdat je met duizend en één dingen bezig bent, maar dat hoort erbij natuurlijk. Een kort babbeltje hier en daar en hup, weer door doen… een leuke ervaring. Op naar het Belgisch Kampioenschap!

En ja hoor, ook u kunt mee naar het Belgische Kampioenschap Barbecue. Qlinaria legt een bus in vanuit Turnhout richting Torhout en terug. Voor een luttele 12 € reist u onbezorgd naar de plaats van gebeuren waar u alle kandidaten aan het werk kunt zien. Het spreekt voor zich dat er ook de gelegenheid is om een en ander te proeven. Wie met de bus meereist mag zich nog aan enkele (culinaire) extraatjes verwachten. Wij hopen dan ook van harte met een volle bus te kunnen rijden.
Inschrijven doe je best per mail naar sidfrisjes@gmail.com en is geldig na betaling van 12 €. Verder info volgt!
dinsdag, juni 23, 2009
Tinne & Guy stoppen met frituur Chalet
donderdag, juni 18, 2009
Wommen met The Insiders

Wommen, ik had er nog nooit van gehoord tot ik begin deze week ergens doorklikte naar de webstek van The Insiders. Wom staat voor 'word to mouth' ofte mond-aan-mond reclame. Iedereen womt met andere woorden, want leuke of lekkere dingen deel je toch met je vrienden, niet? En de minder leuke uiteraard ook.
Lid worden van The Insiders kan wel eens de moeite lonen. Je schrijft je in, vult enkele korte surveys in en stelt je kandidaat voor de beschikbare campagnes. Aan de hand van je profiel wordt je al dan niet geselecteerd voor zo'n campagne en krijg je een campagnepakket thuisgestuurd.
Momenteel staan er drie campagnes in de steigers: eentje voor Baileys Coffee, eentje voor mixdrinks (Smirnoff vodka - appelsap, J&B Whisky - cola, Gordons gin - tonic, Captain Morgan rum - cola) en eentje voor Herta kant en klaar deeg. Toeval wil dat de drie campagnes alle drie mucho coolinary approved zijn. Met een gelukje deze zomer whisky cola, een ovenverse cake en wat Baileys op ons terras!
Nog steeds aan het lezen? Dan is het nu tijd om door te klikken naar The Insiders!
donderdag, juni 11, 2009
Q-Linaria, proefavond + businschrijving

Moest er nog iemand aan twijfelen... wij nemen onze deelname aan het Belgisch Kampioenschap Barbecue op 30 augustus 2009 in Torhout wel degelijk serieus. Zo is het bijvoorbeeld niet uitzonderlijk dat wij rond de middernachtklok nog aan het vergaderen zijn over kledij, hapjes, opgelegde gerechten, sponsors, barbecues, proefavonden, ... er komt wat bij kijken!
Sponsors zoeken blijkt bijvoorbeeld geen sinecure ten tijde van crisis maar we blijven volharden. In afwachting van het afronden van het sponsorluik staan we natuurlijk niet stil. Financieel komt er aardig wat bij kijken en geld in het laatje om het op 30 augustus waar te maken is meer dan welkom.
Direct de reden om op woensdag 24 juni in parochiezaal Meuletiende in Turnhout onze eerste 'Barbecue Proefavond' te organiseren. Proefavond mag je letterlijk nemen want terwijl wij 'proef'draaien kunt u proeven van verschillende hapjes en drankjes. Allen meer dan welkom.
Mensen die op 30 augustus graag mee naar het Belgisch Kampioenschap Barbecue afzakken hebben geluk. Barbecueteam Q-Linaria zal een bus voorzien voor meereizende supporters en lekkerbekken. Voor een luttele twaalf euro kan u de verplaatsing Turnhout - Torhout - Turnhout maken, zonder u zorgen te maken over eventuele alcoholcontroles. Q-Linaria zal een extraatje voorzien maar later meer daarover. Een volle bus zou geweldig zijn, maar uiteraard draaien wij onze hand niet om voor een bus meer of minder. Laat die inschrijvingen maar komen => Contact Yves Van De Ven, SidFrisjes@gmail.com voor verdere info.
Rest me voorlopig enkel nog Sarah van de Kaartenmakerij te bedanken voor de geweldig mooie flyer die ze gemaakt heeft.
dinsdag, juni 09, 2009
Het Vuur van Jelle - Aan tafel in d'Hoogeschool
Vorige donderdag naar Leuven gespoord om de persvoorstelling van het kookboek 'Het Vuur van Jelle - Aan tafel in d'Hoogeschool' bij te wonen. Normaal gezien laat ik dergelijke voorstellingen voor wat ze zijn, maar één jaar nadat Jelle & Micheline de eerste reeks van 'Mijn Restaurant' wonnen wou ik wel eens zien welke richting het restaurant was ingeslagen.
Stilgezeten hebben ze in d'Hoogeschool allerminst. Het restaurant, goed voor zo'n 30 couverts verhuisde naar het eerste verdiep. De vrijgekomen ruimte op de gelijkvloer werd omgetoverd tot de +/- 50 couverts tellende 'Le Bistro'. In deze moderne ruimte kan je, in tegenstelling tot het restaurant waar je kiest tussen een 4, 5 of 6 gangen menu, wel à la carte kan eten. Ideaal voor een snelle lunch of een ongedwongen tête à tête. En als dat nog niet genoeg was moest ook de keuken eraan geloven. "Niet dat we VTM niet dankbaar zijn" weet Jelle, "maar onze keuken kon niet tippen aan de keukens van het tweede seizoen".
Na de obligatoire persbabbel leidden Jelle en vrouw Yfke ons rond in hun zaak, terwijl de immer attente kelner Pieter ons voorzag van cava en lekkere hapjes. Passeerden de revue: gazpacho van tomaat, mousse van gerookte paling met groene kruiden, een langoustine, een kroketje van King crab, gelei van tomaat met een kaaskroketje, varkenswangetjes... genoeg om mij te doen watertanden en een spoedig bezoek te overwegen.
Maar we waren gekomen voor het boek: 'Het Vuur van Jelle'. In zijn boek komen niet enkel tal van recepten aan bod (ja, ook de paling in 't groen), Jelle vertelt ook in geuren en kleuren over zijn gezin, de liefde voor de keuken, d'Hoogeschool... en hij durft alvast voorzichtig een blik te werpen in de toekomst. Dat hij vier maanden aan het boek gewerkt heeft is te merken. Vlot, aangenaam geschreven, goede keuze van recepten, mooie foto's.... iets om trots op te zijn.
"Hij blijft me verwonderen" lacht Micheline even later aan de bar, "ook nu met zijn boek. Mijn restaurant mag dan een geschenk uit de hemel geweest zijn, hij maakt het toch nog altijd waar". Als je de trotse Micheline trouwens zelf nog tegen het lijf wenst te lopen in d'Hoogeschool zul je rap moeten zijn. Vanaf augustus zegt ze het jachtige leven in de horeca vaarwel en neemt zij haar oude job weer op aan de VUB.
Als Jelle even later bij mij staat bekent hij dat zo'n persvoorstelling en de bijhorende fotoshoots eigenlijk een noodzakelijk kwaad zijn. "Zeker als je zo mensenschuw bent als mij", zegt hij. Terwijl we nog enkele woorden wisselen staat kelner Pieter naast ons pata negra te snijden voor de eerste gasten die zijn gearriveerd. Het moment voor mij om de chef terug tijd in zijn keuken te gunnen.
'Het Vuur van Jelle Aan tafel in d'Hoogeschool' van Jelle Temmerman is uitgegeven door Davidsfonds/Leuven en verkrijgbaar bij de betere boekhandel.
maandag, juni 08, 2009
Goezot in't Hofke
Koken voor The John Henry Orchestra, The Antwerp Gispy Ska Orkestra, Moonlight Cruisers, The Buckshots, The Baboons, Stinky Lou & The Goonmat, Smokestack Lightnin, The Blasters, Bottle of Moonshine, The Electrophonics, The Rhythm Junks, Hill Billy Boogiemen, Ian Siegal en Campina Reggea - en tussendoor ook nog foto's trekken.
Straks ook nog een praktijkexamen 'wijn' gaan doen. Proeven, commentaar geven, proefblad invullen... en dan eindelijk slapen.
maandag, juni 01, 2009
BBQ-team Qlinaria

Het inschrijvingsgeld van BBQ-team QLinaria is gestort, er is geen weg meer terug. Op zondag 30 augustus verdedigen we onze Turnhoutse kleuren op het Belgisch Kampioenschap Barbecue in het exotische Torhout.
Over de gerechtjes wordt volop nagedacht, net als over de inkleding van onze stand. Uiteraard hou ik jullie hier op Coolinary.be op de hoogte van onze vorderingen.
Wie op woensdag 24 juni 's avonds niets te doen heeft kan alvast langskomen op onze eerste proefavond. De bedoeling is in eerste instantie enkele proevertjes uit te proberen om zo onze kas te spekken. Plaats van gebeuren is het terras van café 'De Penge' in Turnhout, het oudste café van Turnhout. Meer info volgt in de loop van de volgende dagen.
