vrijdag, mei 31, 2013

WK BBQ 2013 - Applaus voor de barbecuesaus!

Vorig weekend met mijn barbecueteam Qlinaria en zo'n 40 andere teams uit maar liefst 26 verschillende landen het mooie weer mogen maken op het Wereldkampioenschap Barbecue in Marokko. Laten we het erop houden dat het een redelijk hectisch avontuur was waar geduld een nobele zaak was.

Even leek het er niet op maar de barbecuewedstrijd op zondag ging uiteindelijk gewoon van start en dit onder grote belangstelling van de plaatselijke bevolking. Daar stonden we dan, met zeven aan onze Weber keteltjes te bakken in de zon. Dat laatste trouwens letterlijk en figuurlijk, ik heb de 'zonnebrandwonden' om het te bewijzen.

Hadden we grote verwachtingen bij deze wedstrijd? Niet direct, wat meteen ook de reden was waarom we redelijk rustig alle onvoorziene omstandigheden het hoofd konden bieden. Was het plezant? Zeer zeker! Alleen al voor de samenhang tussen de teams, daar doe je het voor. En per toeval op het podium gestaan? Heel zeker!

Qlinaria - Wereldkampioen Barbecuesaus

In zes verschillende categoriën - lamsribben, kip, lamsschouder, runds en barbecuesaus - viel er te scoren. Ondanks de beperkt infrastructuur en een man minder draaide het team als een goed geoliede machine. Toen ik even 20 minuutjes de tijd had ben ik dan aan mijn barbecuesaus begonnen, de 'zoete tand' van het gastland indachtig. Maar wat fier dat net die saus uitverkozen werd tot winnende saus van het wereldkampioenschap!

Een jaar lang - of zijn het er twee - mag ik mezelf, en bij uitbreiding het ganse team op de borst kloppen in de wetenschap dat wij met onze barbecuesaus Wereldkampioen zijn geworden. Respect!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...